  • 91. Data: 2023-11-21 16:51:47
    Temat: Re: postrzelony rolnik
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2023 o 14:52, J.F pisze:

    > pocisk Geco dwa razy cięższy, i ma bardziej aerodynamiczny kształt.
    > Zagwarantujesz, ze 5km nie przeleci?

    Pięć to pewnie przeleci. Robert mówi o 10km.

    > Nie strzelali na 1km, wiec nie wiadomo, jaką dziurę w żelu by zrobił.
    > A jak wyzej - Geco znacznie cięższy, znacznie bardziej zaokrąglony,
    > i raczej znacznie szybszy przy wylocie z lufy - choc tu z jakiegos
    > wynalazku strzelali ...

    Czyli nic nie wiadomo, a robert założył 10km:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2023-11-21 16:57:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 16:51:47 +0100, Shrek wrote:

    > Pięć to pewnie przeleci. Robert mówi o 10km.

    Skoro 5 przeleci, to jakis większy moze 10km przeleciec.

    A 5km wystarczy, aby się bac. Myśliwych, strzelnic, granic, Arabów,

    > Czyli nic nie wiadomo, a robert założył 10km:P

    Robert mial jakies dane, choc może z wiekszego kalibru.

    J.

  • 93. Data: 2023-11-21 18:07:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2023 o 16:57, J.F pisze:

    > Skoro 5 przeleci, to jakis większy moze 10km przeleciec.

    IMHO nawet 0.50BMG nie poleci. No nic prostszego - skoro lata to
    internet powinien wiedzieć.

    > A 5km wystarczy, aby się bac. Myśliwych, strzelnic, granic, Arabów,

    Policjantów;)

    > Robert mial jakies dane, choc może z wiekszego kalibru.

    Jak miał to niech daje i po sprawie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2023-11-21 18:22:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2023 o 18:07, Shrek pisze:

    > Jak miał to niech daje i po sprawie.

    Dobra - macie rysunek 7.

    https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.ele
    ment.baztech-article-PWAA-0029-0019/c/httpwww_witu_m
    il_plwwwbiuletynzeszyty20110118p177.pdf

    Robert szczeka i nawet w temacie w którym poniekąd jest ekspertem
    zjadają go amatorzy. Takie to życie roberta, że zawsze się myli, a im
    bardziej się myli tym głośniej szczeka i wyzywa interlektorów od idiotów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2023-11-22 10:55:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 18:22:29 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > zjadają go amatorzy. Takie to życie roberta, że zawsze się myli, a im
    > bardziej się myli tym głośniej szczeka i wyzywa interlektorów od idiotów.

    No ale o co chodzi? Masz tam 6200m, co prawda dla 12.7mm, i ok 5km
    dla .338
    Trzeba założyc, ze mysliwski pocisk może przelecieć wiele km.
    Przy nieokreslonej broni - "do 10 km" bedzie dobrym szacunkiem.

    I powyzej to rzeczywiste pomiary, czy symulacja, czy jakies
    połączenie?

    I jeszcze ciekawostka - predkosc koncowa rośnie.
    Zapewne skutek rozpędzania przez siły grawitacji ... ale jest to
    100-200 m/s. Watpie, aby to było bezpieczne.

    J.

  • 96. Data: 2023-11-22 11:01:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 18:07:18 +0100, Shrek wrote:

    > IMHO nawet 0.50BMG nie poleci. No nic prostszego - skoro lata to
    > internet powinien wiedzieć.

    No i wie, ze np najdluzszy strzal to 7774 jardy.
    I to jest strzal, gdzie trafonio w cel, i pocisk miał jeszcze tyle
    energii, ze przebił tarczę - pewnie móglby dalej poleciec, jakby go
    wyzej posłać.

    > Policjantów;)

    Z rzadka, bo oni takiej broni raczej nie noszą. Chyba, ze prywatnie na
    polowaniu.

    Ale policyjne strzelnice omijac z daleka :-)

    J.

  • 97. Data: 2023-11-22 11:21:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2023 o 10:55, J.F pisze:

    > No ale o co chodzi? Masz tam 6200m, co prawda dla 12.7mm, i ok 5km
    > dla .338

    O to że jest 5km a robet mówił że 10km i jak mu zwracałem uwagę że
    raczej się myli to wyzywał mnie od idiotów.

    > Trzeba założyc, ze mysliwski pocisk może przelecieć wiele km.

    Trzeba - że kilka.

    > Przy nieokreslonej broni - "do 10 km" bedzie dobrym szacunkiem.

    Nie będzie - 7 km to jest raczej granica której nie pokonasz nie mając
    specjalistycznej amunicji i broni. Prawdę mówiąc nie sądzę, żeby
    jakakolwiek broń palna (w ujęciu ręczna) pokanała granicę 10km.

    > I powyzej to rzeczywiste pomiary, czy symulacja, czy jakies
    > połączenie?

    Raczej połączenie. Rzeczywistych prametrów po wystrzeleniu które da się
    zebrać z symulacją co dalej. Prawdę mówiac nie sądzę żeby znalezienie
    pocisku wystrzelonego na 5 km było możliwe. Rakiety nie znaleźli a co
    dopiero pocisk .50;)

    > I jeszcze ciekawostka - predkosc koncowa rośnie.
    > Zapewne skutek rozpędzania przez siły grawitacji ... ale jest to
    > 100-200 m/s. Watpie, aby to było bezpieczne.

    Ja też - ale nie to było przedmiotem mojej dyskusji z robertem a
    donośność broni palnej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2023-11-22 11:24:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2023 o 11:01, J.F pisze:

> [...]
    > I to jest strzal, gdzie trafonio w cel, i pocisk miał jeszcze tyle
    > energii, ze przebił tarczę - pewnie móglby dalej poleciec, jakby go

    Nie sądzę. Powyżej pewnego punktu (i w warunkach rzeczywistych jest to
    mniej niż podręcznikowe 45 stopni) zasięg maleje. Jak oni w wogóle
    wcelowali w tą tarczę - przecież to już nie jest ogień bezpośredni -
    czym celowali - komputerem balistycznym?

    > Z rzadka, bo oni takiej broni raczej nie noszą. Chyba, ze prywatnie na
    > polowaniu.
    >
    > Ale policyjne strzelnice omijac z daleka :-)

    Masz jakąś konkretną na myśli?

    BTW - sprawdzając te dane dochodzę do wniosku że polowania powinny być
    zakazane. Amunicja lata na 5 km, pijani myśliwi wszędzie widzą dziki. Po
    prostu zakazać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2023-11-22 11:41:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.11.2023 o 11:21, Shrek pisze:
    > O to że jest 5km a robet mówił że 10km i jak mu zwracałem uwagę że
    > raczej się myli to wyzywał mnie od idiotów.

    Wyzwał od idiotów, boś się czepił 10 km, a ja pisałem o rzędzie
    wielkości, a nie 10000000 milimetrach. Od początku Ci pisałem, że nikt
    tego powyżej 4 kilometrów nie mierzy i nie symuluje, bo nikt normalny
    nad tym się nie zastanawia. Problemem jest zrozumienie, ze on leci
    daleko, a nei dokładnie ile milimetrów.

    WAT jest poważną instytucją i nie będę w ogóle poddawał w wątpliwość ich
    badań. Ale to mogą być badania w określonych warunkach. We wzorach masz
    przykładowo gęstość powietrza. Popatrz sobie na wykres związany z
    wysokością. Pewnie 10 km nie osiągniemy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 100. Data: 2023-11-22 12:19:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wyzwał od idiotów, boś się czepił 10 km, a ja pisałem o rzędzie
    > wielkości,

    I pomyliłeś się dwukrotonie. Zwrócono ci uwagę to zamiast przyznać rację
    to zacząłeś wyzywać mnie od idiotów i ignorantów.

    > a nie 10000000 milimetrach. Od początku Ci pisałem, że nikt
    > tego powyżej 4 kilometrów nie mierzy i nie symuluje, bo nikt normalny
    > nad tym się nie zastanawia.

    Nikt się nie zastanawia, bo one tak daleko nie latają. Tak samo jak nikt
    się nie zastanawia czy przeciętny samochód wyciągnie 400km/h ale nie
    znaczy to że tyle one jeżdzą. Wręcz przeciwnie.

> [...]
    > przykładowo gęstość powietrza. Popatrz sobie na wykres związany z
    > wysokością. Pewnie 10 km nie osiągniemy.

    Na pewno. Do 10 km nie dojdziesz. Jak dojdziesz standardowym
    wiekokalibrowym do 8 to będzie sukces.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!