eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopodatek od nieruchomości - czy przechodzi wraz z nieruchomością? › podatek od nieruchomości - czy przechodzi wraz z nieruchomością?
  • Data: 2013-01-14 19:37:38
    Temat: podatek od nieruchomości - czy przechodzi wraz z nieruchomością?
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jest dom który jest zgłoszony do gminy z metrażem innym niż jest w
    rzeczywistości. Przez co - od lat jest płacony znacznie mniejszy
    podatek. Dom został sprzedany rok temu.

    Pytanie - czy jak się gmina zorientuje że przez 10 lat powinna uzyskiwać
    więcej z podatku od nieruchomości, to może kazać aktualnemu
    właścicielowi dopłacić za pełne 10 lat, czy też tylko za ostatni rok?

    Innymi słowy - czy dług tytułem podatku przenosi się wraz z własnością
    nieruchomości?

    Oczywiście nie chodzi mi o przypadek kiedy gmina ten dług "wrzuciła na
    hipotekę".

    p. m.