    From: "Adam Major" <a...@i...S.P.A.M.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [pilne] przejscie na emeryture - badania lekarskie
    Date: Fri, 29 Aug 2003 12:41:02 +0200

    Witam!

    Moja mama, nauczycielka w tym roku odchodzi na emeryture, jednak ma z tym
    problem
    dyrektor szkoły zażyczył sobie dostarczenia zaświadczenia lekarskiego, że
    jest zdrowa
    (pewnie ze względu na późniejszą możliwość ubiegania się o dodatek, ze
    względu na
    chorobę zawodową).
    Jak można było się spodziewać zwykły lekarz odmówił wystawienia takiego
    zaświadczenia
    słusznie twierdząc, że może to zrobić tylko lekarz medycyny pracy.
    Mama odpowiedziała dyrektorowi, że musi ją skierować na płatne badania do
    ośrodka
    med. pracy, ten się zdziwił i niby dał spokój.
    Dziś jednak jak sekretarka dyrektora znów wyskoczyła z tymi badaniami, że są
    konieczne
    zanim wydadzą ostateczne dokumenty i odprawę...

    Czy możecie mi wskazać przepisy mówiące, że dyrektor nie ma racji lub też,
    że ją jednak ma
    (co jest dość mało logiczne.. w końcu to ktoś idzie na emeryture po 36
    latach pracy, a nie
    wstępuje do komandosów). ;-)

    Pozdrawiam Adam.