  • 1. Data: 2005-03-02 12:58:01
    Temat: nie rozumiem fragmentu pisma. POMOCY
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    Pismo dotyczyć zmian organizacyjnych w spółce i pracy w tejże:

    cytat:
    "Polskie prawo przewiduje, że jeżeli występuje tego typu zmiana,
    pracownikowi przysługuje prawo do rozwiązania umowy o pracę bez
    wypowiedzenia za 7-miodniowym uprzedzeniem. Będzie to miało takie same
    skutki, jak rozwiązanie stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem"

    Możecie mi powiedzieć "jak krowie na rowie", co to DOKŁADNIE znaczy dla
    pracownika i jakie są plusy/minusy wypowiedzenia umowy przez pracodawcę?
    Będę wdzięczna.

    D.

  • 2. Data: 2005-03-03 07:14:16
    Temat: Re: nie rozumiem fragmentu pisma. POMOCY
    Od: "Piotr Jarmułowicz" <n...@W...gazeta.pl>

    Dorota D. <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Możecie mi powiedzieć "jak krowie na rowie", co to DOKŁADNIE znaczy dla
    > pracownika i jakie są plusy/minusy wypowiedzenia umowy przez pracodawcę?

    prawdopodobnie twoja firma przesła w całości bądź w części na innego
    prawcodawcę i w związku z tym, (art. 23 ze znaczkiem 1 kp) w ciągu 2
    miesiący od tego momentu możecie rozwiązać stosunek pracy z nowym-starym
    pracodawcą. Czyli jeżeli skorzystaż z tego prawo to po 7 dniach nie będziesz
    już tam pracował/a, a w świadectwie pracy przyczyną rozwiązania umowy będzie
    wypowiedzenie przez pracodawcę. Jeżeli chodzi o minusy to pewności nie mam
    ale chyba za okres wypowiedzenia nie przysługuje Ci prawo do wynagrodzenia
    czy odszkodowania. Staż pracy będzie Ci liczony także za okres
    wypowiedzenia.