  • 1. Data: 2002-06-04 14:19:29
    Temat: mieszkanie - dziedziczenie - przekazywanie wlasnosci
    Od: "Carpe Diem!" <q...@N...o2.pl>

    witam Szanowna Grupe,

    opis sytuacji:
    malzenstwo + corka, posiadaja mieszkanie wlasnosciowe (w spoldzielni - nie
    wiem jak sie to fachowo nazywa - wlascicielami jest malzenstwo, corka nie
    jest wspolwlascicielem)
    corka wychodzi za maz

    pytania:
    1. jak wyglada sprawa ew. spadku po smierci malzenstwa, kto dziedziczy (czy
    tylko corka czy ziec takze)
    2. jesli najpierw umiera jedno z malzonkow jak mozna przekazac mieszkanie
    aby bylo WSPOLwlasnoscia mlodych (juz bez udzialu strszego malzenstwa)?
    3. jaki dokument stwierdza prawo wlasnosci do takiego mieszkania? czy taki
    dokument mozna odtworzyc np. w spoldzielni (w razie utraty)

    pozdrawiam serdecznie i dzieki

  • 2. Data: 2002-06-05 20:45:36
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Carpe Diem! <q...@N...o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adii9e$299$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > 3. jaki dokument stwierdza prawo wlasnosci do takiego mieszkania? czy taki
    > dokument mozna odtworzyc np. w spoldzielni (w razie utraty)

    Hi!
    1. umiera jeden malzonek: jezeli mieszkanie kupiono po zawarciu malzenstwa (tego
    starego), to ten ktory zyje
    ma 1/2 mieszkania plus 1/4, corka dostaje 1/4. W sumie zyjacy malzonek ma 3/4.
    Ziec ? Nie dostaje nic, chyba,
    ze spadkodawca w testamencie postanowil, ze corka z zieciem dostana wspolnie ta
    1/4.

    2.zanim umrze musza darowac malzenstwu...

    3. rozny... np. umowa sprzedazy, wpis w ksiedze wieczystej itp... udowodnic praw
    wlasnosci jest czasem dosc trudno..:(

    KonradG.

  • 3. Data: 2002-06-06 11:22:38
    Od: "Carpe Diem!" <q...@N...o2.pl>

    "Legislator" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    dzieki za info - to teraz dalej zgłebiam temat

> [...]
    > starego), to ten ktory zyje
    > ma 1/2 mieszkania plus 1/4, corka dostaje 1/4. W sumie zyjacy malzonek ma

    czy to zachodzi automatycznie - czy konieczny jest jakiś proces sądowy -
    chodzi mi o spadek

    > 2.zanim umrze musza darowac malzenstwu...

    czy takie "darowanie" może być na rzecz małżeństwa - tak aby oboje mieli po
    50% własności?
    czy wiążą się z tym jakieś koszty?

  • 4. Data: 2002-06-06 21:40:12
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Carpe Diem! <q...@N...o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adngln$199$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > (tego
    > 3/4.
    >
    > czy to zachodzi automatycznie - czy konieczny jest jakiś proces sądowy -

    Generalnie spadek nabywa sie z chwila otwarcia spadku czyli smierci spadkodawcy.
    Konieczne jest jednak postepowanie sadowe i wydanie przed sad postanowienia
    o stwierdzeniu nabycia spadku.

    > czy takie "darowanie" może być na rzecz małżeństwa - tak aby oboje mieli po
    > 50% własności?
    > czy wiążą się z tym jakieś koszty?

    Oczywiscie umowa darowizna moze zostac zawarta przez darczynce w liczbie jeden i
    obdarowanego, ktorym
    beda dwie osoby - w tym wypadku malzenstwo. Koszyty? Podatek o darowizny. Na
    podatkach jednak sie
    nie znam i radze to dokladnie sprawdzic, bo jest tam duzo ulg i wylaczen itp.
    KOnrad G.

  • 5. Data: 2002-06-07 08:34:24
    Od: "Carpe Diem!" <q...@N...o2.pl>

    > KOnrad G.