  • 1. Data: 2003-12-18 11:19:55
    Temat: mieszkanie bez obciążeń
    Od: "Robert" <W...@p...com.pl>

    Witam grupowiczów

    Kupiłem poł roku temu mieszkanie i wczoraj otrzymałem list-niespodziankę.
    Mam zapłacić swój udział w remoncie dachu do 20 grudnia. Nic o remoncie nie
    wiedziałem i nic nie podpisywałem. Decyzje o remoncie pdjęto jeszcze za
    poprzednich właścicieli mieszkania. Mieszkanie które kupiłem miało być bez
    obciążeń. Mam w związku z tym dwa pytania:
    1. Czy to na pewno ja mam płacić , a jeżeli tak to czy mogę domagać się
    zwrotu od poprzednich właścicieli?
    2. Co sądzicie o terminie zapłaty w "wezwaniu przedsądowym" ?

    Dziekuję za odpowiedzi.

    Robert

  • 2. Data: 2003-12-18 20:05:19
    Temat: Re: mieszkanie bez obciążeń
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    Teraz to Ty jestes wlascicielem tego mieszkanie i solidarnie z reszta
    mieszkancow( wlascicieli) mieszkan w budynku odpowiadacie za remonty WASZEGO
    budynku. Nie mozesz miec zadnych pretensji do wlasciciela od kotrego nabyles
    ta nieruchomosc. To w Twoim teraz interesie jest remont tego dachu a nie
    jego. Nie ma znaczenie ze Ty osobiscie nie decydowales o remoncie dachu.
    Wspolnota podjela taka decyzje i domyslam sie ze nie bylo wymogu
    jednomysnosci.

    Pawel

  • 3. Data: 2003-12-19 06:15:28
    Od: "Robert" <W...@p...com.pl>

    Użytkownik "Pawel Galinski" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednomysnosci.
    >

    > To znaczy że pomimo , iż nie byłem poinformowany o czekających mnie
    wydatkach ( nie mogłem tego uwzględnić przy negocjacji ceny) muszę je
    ponieść i nie mam prawa domagać się ich zwrotu od poprzednich właścicieli
    mieszkania?

    Robert

  • 4. Data: 2003-12-20 11:05:39
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Robert" <W...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > wydatkach ( nie mogłem tego uwzględnić przy negocjacji ceny) muszę je
    > ponieść

    Tak, bo jesteś wspólwłaścicielem owego budynku i dachu więc siłą rzeczy
    partycypujesz w kosztach jego remontu

    HaNkA