  • 21. Data: 2008-07-11 13:01:53
    Temat: Re: Pozostawienie pojazdu i wlaczenie silnika
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "TomaSz." <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1qwd4jkchqkwz$.dlg@usenet.mail.op.pl...

    > A jak się jużcepiamy słówek - co oznacza zwrot "silnik jest w ruchu" ?
    > Mamy ruch postępowy (po linii, po łuku, po krzywej) i obrotowy, czyli
    > wokół
    > osi. Uruchomiony *silnik* nie wykonuje żadnego z nich.

    Mnie tam kiedyś uczono nie o postępowym, a posuwistym. To taki wprzód i w
    tył, wprzód i w tył itd.
    --
    Maluch

  • 22. Data: 2008-07-11 14:21:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "E" <...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi Ci o Webasto? Bo jeżeli tak, to tylko ogrzewa. W skrócie: głowny
    > silnik stoi, uruchomiony jest tylko mały silnik spalinowy (5 kW) do
    > ogrzania cieczy w silniku.

    Choćby o to, ale jemu chodzi o zwykłą klimatyzację.

  • 23. Data: 2008-07-11 15:02:38
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Choćby o to, ale jemu chodzi o zwykłą klimatyzację.

    A jakie to ma znaczenie w jaki sposób on odpali pojazd?. Starterem,
    kluczykiem, pilotem, korbą, czy weźmie do na pych i tak musi warować przy
    pojeździe i nie może oddalić się od niego gdy silnik jest uruchomiony.
    Zresztą wątkotwórca chyba dostał za oddalenie się i za pracę silnika podczas
    postoju na terenie zabudowanym.
    --
    Maluch

  • 24. Data: 2008-07-11 15:22:11
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie to ma znaczenie w jaki sposób on odpali pojazd?. Starterem,
    > kluczykiem, pilotem, korbą, czy weźmie do na pych i tak musi warować przy
    > pojeździe i nie może oddalić się od niego gdy silnik jest uruchomiony.

    Tutaj można tylko dyskutować na temat oddalenia. No, ja to rozumiem, że nie
    może stracić z pojazdem kontaktu wzrokowego i aby mógł w każdej chwili
    jakiegokolwiek zagrożenia zareagować.
    Bo zaraz ktoś powie, że i z 1 km będzie TIRA widział.
    --
    Maluch

  • 25. Data: 2008-07-11 20:09:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2008, Maluch wrote:

    > Użytkownik "TomaSz." <u...@o...pl> napisał

    > Mnie tam kiedyś uczono nie o postępowym, a posuwistym. To taki wprzód i w
    > tył, wprzód i w tył itd.

    No to TomaSz pisze, że silnik w uruchomionym lecz nie poruszającym
    się pojeździe nie wykonuje żadnego. Przynajmniej względem Ziemi,
    bo oczywiście wokół Słońca zasuwa jak małe autko ;)
    *Silnik*, silnik, nie jakieś "tłoki"... o tłokach, wale korbowym
    tudzież innych elementach przepis milczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-07-12 02:51:39
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > *Silnik*, silnik, nie jakieś "tłoki"... o tłokach, wale korbowym
    > tudzież innych elementach przepis milczy.

    Wszystko się kręci. Tłoki pusuwają, potem jak piszesz korbowód już jest
    chyba w ruchu obrotowym i wszystko kończy się na skrzyni biegów i mimo, że
    pojazd nie jedzie to wszystko kręci się. Reasumując zaczyna się na posuwaniu
    a kończy na jak to TomaSz pisze postępowym obrotowym. To takie skróty, które
    mogą być obarczone błędami, bo do szkoły chodziłem dawno i orłem z fizyki
    nie byłem;)
    --
    Maluch

  • 27. Data: 2008-07-12 07:36:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Jul 2008, Maluch wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    [...]
> [...]
    > w ruchu obrotowym i wszystko kończy się na skrzyni biegów i mimo, że pojazd

    Ale zauważ, że nikogo nie obchodzi że *w* silniku coś się posuwa,
    obraca lub kręci :]
    IMO Tomasz słusznie zauważa: przepis literalnie dotyczy ruchu silnika
    (jako całości), a ruszyć silnik bez ruszenia całym samochodem jest
    dość trudno.
    Jak na mój gust ustawodawca zapisał niekoniecznie to co chciał.
    (w PoRD zresztą jest to bardziej reguła niż wyjątek, żeby przypomnieć
    o obowiązku sygnalizowania "zmiany kierunku ruchu" na przykład).

    > Reasumując zaczyna się na posuwaniu a
    > kończy na jak to TomaSz pisze postępowym obrotowym. To takie skróty

    My nie o skrótach a o prawie - jak to Sąd Najwyższy w paru rozważaniach
    do orzeczeń zaczął: "truizmem jest że literalna wykładnia przepisu ma
    pierwszeństwo".
    Pytania są dwa:
    - jaki przepis definiuje "ruch silnika" o ktorym myślisz?
    Jeśli przepisu nie ma, to:
    - która definicja słownikowa:
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=ruch
    ...odpowiada "ruchowi silnika" o którym myślisz?

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2008-07-12 08:10:18
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Jak na mój gust ustawodawca zapisał niekoniecznie to co chciał.
    > (w PoRD zresztą jest to bardziej reguła niż wyjątek, żeby przypomnieć
    > o obowiązku sygnalizowania "zmiany kierunku ruchu" na przykład).

    Dobrze, że mniej pisze, bo wyszłaby książka w/g takiej ja dawniej zdawałem.
    Chociaż mało pisze i tak chyba nie jest to lektura uwielbiana ;)
> [...]
    > pierwszeństwo".
    > Pytania są dwa:
    > - jaki przepis definiuje "ruch silnika" o ktorym myślisz?

    Ten cyt. już art. 60

    > Jeśli przepisu nie ma, to:
    > - która definicja słownikowa:

    Trzeba w słowniku jak nie ma, dopisać nową definicję ruchu silnika jaką miał
    na myśli ustawodawca w PoRD
    --
    Maluch

  • 29. Data: 2008-07-12 08:14:51
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > - która definicja słownikowa:
    > http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=ruch
    > ....odpowiada "ruchowi silnika" o którym myślisz?

    Hmm wyglada na ewidentny brak slownika. Dzialow utrzymania ruchu jest
    tyle co fabryk albo i wiecej, i zajmuja sie one utrzymaniem ruchu maszyn
    i linii produkcyjnych, chociaz maszyny i linie sie nie przemieszczaja.
    Wyrazenie mocno osadzone w jezyku i interpretowane bez problemu.

    Wieslaw

  • 30. Data: 2008-07-12 09:49:32
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

> [...]
    > - która definicja słownikowa:
    > http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=ruch
    > ...odpowiada "ruchowi silnika" o którym myślisz?

    Hej!
    Mam wrażenie, że żaden sąd nie będzie miał wątpliwości i przyjmie
    wyjaśnienie zdroworozsądkowe. "Silnik w ruchu" to silnik uruchomiony.
    Odpowiada to 1 punktowi definicji słownikowej "zmiana położenia punktu
    materialnego w stosunku do innych punktów dokonująca się w czasie".

    Jesli komuś nie odpowiada założenie, że silnik jest w ruchu, gdy tłoki i
    korbowody się ruszają, to niech przyłoży rękę do obudowy pracującego
    silnika - wykonuje mniejsze lub większe drgania - przesunięcia, a więc jako
    całość też rusza się.

    Pozdrawiam
    zenek