  • 321. Data: 2012-08-12 09:48:24
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-08-12 00:55, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > No i odpisałem. Wyąłczone są USB.

    Raczej nie są wyłączone bo ten komputer z założenia nie jest
    podpięty do drukarki więc żeby zrobić wydruk trzeba przyjść
    z własnym pendrivem. Jednym zabezpieczeniem jest zamknięcie
    tego komputera w rzadko otwieranym pomieszczeniu.
    Co ciekawe do komputera mają też dostęp pracownicy cywilni.
    Opis z jednej z komend powiatowych we wschodniej części kraju.

    Pozdrawiam

  • 322. Data: 2012-08-12 10:54:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > Co ciekawe do komputera mają też dostęp pracownicy cywilni.
    > Opis z jednej z komend powiatowych we wschodniej części kraju.

    a zaloze sie, ze sprzataczki tez maja dostep :)

    tak bylo u nas. Wielka serwerownia, spelniajaca super chruper wymagania.
    A byle sprzataczka miala dostep. Jak to odkrylem to lałem przez pol dnia.

  • 323. Data: 2012-08-12 12:02:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Co ciekawe do komputera mają też dostęp pracownicy cywilni.
    > Opis z jednej z komend powiatowych we wschodniej części kraju.

    Bzdura. Z założenia drukuje się tam dokumenty papierowe.

  • 324. Data: 2012-08-12 12:58:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-08-12 12:02, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Bzdura. Z założenia drukuje się tam dokumenty papierowe.

    Oczywiście że się drukuje, bzdurą jest stwierdzenie że
    akurat tam bo drukarka jest w innym pomieszczeniu.
    Naprawdę różnica między wyposażeniem w sprzęt między
    komendą powiatową a wojewódzką jest kolosalna.

    Pozdrawiam

  • 325. Data: 2012-08-12 15:44:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Oczywiście że się drukuje, bzdurą jest stwierdzenie że
    > akurat tam bo drukarka jest w innym pomieszczeniu.
    > Naprawdę różnica między wyposażeniem w sprzęt między
    > komendą powiatową a wojewódzką jest kolosalna.

    No w znanych miejscach "AKURAT TAM"? A kilka znam :-))

  • 326. Data: 2012-08-13 12:02:01
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2012 16:21:27 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > ROTFL
    >
    > Windows OEM i "obsługa"...

    A jestes pewien ze to OEM ? Licencje grupowe to cos zupelnie innego,
    dodatkowo np edukacja ma swoje ceny na MS, gov tez ma swoje ceny.

  • 327. Data: 2012-08-13 12:04:52
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2012 16:21:27 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Oni nawet kodeków nie mogą sobie zainstalować!

    No i bardzo dobrze. Uzytkownik sieci korporacyjnej/firmowe/urzedowej nie
    jest od tego by sobie sam cos instalowac, a jak moze to robic to znaczy ze
    pora wywalic admina tej sieci

  • 328. Data: 2012-08-13 12:33:17
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2012 18:26:55 +0200, ToMasz napisał(a):

    > całkowicie i absolutnie nie masz racji. Linux jest za darmo, i koniec.
    > ile kosztuje utrzymanie linuksa i windowsa? przedewszystkim za windowsa
    > musisz zapłacić, i za kolejne wersje też. musisz mieć antywirusa, i

    Calkowicie i absolutnie to Ty za przeproszeniem, g..o wiesz na temat o
    ktorym piszesz.

    Nalezysz do tej grupy mitomanow i idealistow ktorzy nie maja bladego pojecia
    o "real world", i ktorym do zakutej w idealy glowy nie moze dotrzec fakt ze
    koszty *samego* systemu to czasem tylko *niewielki* ulamek kosztow calej
    infrastruktury IT

    I wy sie potem dziwicie ze Linux to ulamki rynku - i tak bedzie do konca
    swiata, bo nawet bardziej "normalni" linuksiarze zrozumieli ze za darmo sie
    nie da i jesli ma byc dobrze i ze wsparciem to trzeba placic i to sporo,
    sporo wiecej. Przyklad? Red Hat Linux. popatrz sobie na ich ceny.

    A co do softu. Wspolpracujemy z firma ktora miala baaardzo specjalistyczne
    oprogramowanie napisane wlasnie pod Linux.
    Konkretnie pod reD Hata wlasnie. Soft kosztowal ciezkie miliony dolarow,
    wsparcie red hata, licencje itp rowniez.
    A klopotow bylo wpizdu i troche, zwlaszcza jak sie sprzet troche "posunal"
    do przodu i okazalo sie ze redhacik owszem pohula na nim bez oporow jak sie
    jajko na nowsze zmieni. A tego zrobic NIE WOLNO bo super hip[er soft pod
    linuksa za miliony dolarow pracuje tylko pod okreslonymi jajkami,,, i zeby
    to zmienic trzeba kolejne ciezkie pieniadze wydac, albo szukac starszego
    sprzetu.

  • 329. Data: 2012-08-13 12:40:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-13 12:33, Mark pisze:
> [...]
    > to zmienic trzeba kolejne ciezkie pieniadze wydac, albo szukac starszego

    To jest niestety bolączka linuksa i braku binarnej kompatybilności.
    Kompatybilność na poziomie zrodel tez zachowywana jest ot tak sobie,
    więc jak się zmienia coś więcej, to okazuje się, że jakieś funkcje mogą
    przestać działać. No ale srodowisko linuksowe nie chce zmian w kierunku
    standaryzacji, a przeciez na siłę się nie zmusi nikogo.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 330. Data: 2012-08-13 12:49:41
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 05 Aug 2012 21:16:43 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > ROTFL

    Wiele osob obeznanych z branza Ci tlumaczy ze tak jest, alt Ty dalej swoje.
    Zrozum, system w korporacji/urzedzie to zupelnie cos innego. To ze wyglada
    tak samo jak domowy nie znaczy ze zachowuje sie tak samo

    > I za każdym razem reinstalacja (chyba że jakiś baaaaaaaaaaardzo podobny
    > sprzęt) i aktywacja.

    "*re*instalacja" ? skoro na nowym sprzecie, to raczej instalacja od zera, a
    nie reinstalacja, sugerujesz ze na nowym sprzecie linux pojawilby sie
    automagicznie?

    aktywacja? pewnie Cie zaszokuje ale sa windowsy ktoryxch nie trzeba
    "aktywowac" na stanowiskach