  • 1. Data: 2010-02-23 18:23:39
    Temat: [kronika2prl] Żeby haki produkowałosię lepiej. Na wszystkich.
    Od: "mi" <m...@o...pl>

    Mówili na mnie "pies":
    http://wyborcza.pl/1,75480,7569460,Mowili_na_mnie__p
    ies_.html?as=1&ias=4&startsz=x
    Polecam, bardzo smakowite kąski. Szczególnie dla każdego, kto ma choć cień
    podejrzenia, że państwo i jego funkcjonariusze nadużywają władzy. W końcu czy
    może być lepszy dowód niż słowa jednego funkcjonariusza przeciw innym?

    Wybór najlepszych fragmentów:
    1. "Siedziałem tylko dlatego, że prokurator nie spieszył się z dostarczeniem do
    sądu niektórych niejawnych dowodów."
    2. "Potem okazało się, że owo posiedzenie sądu w mojej sprawie przesunięto o
    następne dwa tygodnie. I choć prokurator miał jeszcze 14 dni na ich
    dostarczenie, nie zrobił tego. Czy to nie zatajanie dowodów? Sąd przedłużył mi
    areszt o dwa miesiące."
    3. "Ja mogę jedynie domniemywać, że już wtedy szukano na mnie haka i
    wykorzystano tę kobietę." [po prostu sam miód, gdy funkcjonariusz mówi tak o
    innych funkcjonariuszach - przyp. mi]
    4. "Żeby obalić zarzuty, zażądałem, by prokurator poprosił ministra spraw
    wewnętrznych o udostępnienie tej instrukcji. Kiedy prokuratura ją wreszcie
    otrzymała, okazało się, że w przesłanej kopii brakuje właśnie paragrafu 39.
    Tego, który był dla mnie taki ważny. Całe szczęście, że sąd to też zauważył. I
    jeszcze raz zweryfikował ten dowód. Pewnie przez przypadek ministerstwo
    przesłało nie tylko wersję papierową tej instrukcji, ale także elektroniczną.
    Pełną. Okazało się, że moje działania były zgodne z prawem."

    Polecam jednak całość, bo wielu interesujących wątków nie da się streścić.

    No i teraz quiz. Jeśli tak perfidnie i bez misternej intrygi został oskarżony
    policjant to jak wielu zwykłych niewinnych obywateli chodzi z wyrokami skazującymi?
    A. sporo
    B. wielu, bardzo wielu
    C. w cholerę i jeszcze trochę
    D. to jeszcze naiwnie ktoś wierzy w sprawiedliwość w II PRL?

    mi

  • 2. Data: 2010-02-23 20:06:54
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 23 Lut, 19:23, "mi" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > może być lepszy dowód niż słowa jednego funkcjonariusza przeciw innym?

    I imminutet dotyczy tez praca. A przeciez bylo by tak ladnie gdyby w
    sadzie 24-godzinnym policjant oskarzyl prokuratora o nienalezyte
    wykonanie obowiazkow i ukrywanie dowodow z kwota 84 razy pensja. I to
    oskarzenie imiennie dla konkretnej osoby.

  • 3. Data: 2010-02-24 07:31:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mi pisze:

    > Polecam jednak całość, bo wielu interesujących wątków nie da się streścić.

    Znam podobną sprawę. Mniejszego kalibru, więc przeszło ulgowo.

> [...]
    > policjant to jak wielu zwykłych niewinnych obywateli chodzi z wyrokami skazującymi?

    Stawiałbym na A, bo (mam nadzieję) B i C to przesada.

    > D. to jeszcze naiwnie ktoś wierzy w sprawiedliwość w II PRL?

    Naiwniacy.

    Panuje korupcja, niekompetencja, bezkarność... Aż do czasu jak ludzie
    zaczną się burzyć i zaczną kręcić konopne sznury.

  • 4. Data: 2010-02-24 07:34:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 08:31:51 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Panuje korupcja, niekompetencja, bezkarność... Aż do czasu jak ludzie
    > zaczną się burzyć i zaczną kręcić konopne sznury.

    Nie przypominam sobie z lekcji historii żadnej rewolucji, która
    spowodowałaby wzrost praworządności.

  • 5. Data: 2010-02-24 07:41:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jureq pisze:

    > Nie przypominam sobie z lekcji historii żadnej rewolucji, która
    > spowodowałaby wzrost praworządności.

    Bo zawsze wkręcała się w nią agentura aktualnego reżimu.

    Albo obcego.

  • 6. Data: 2010-02-24 16:33:19
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 24 Lut, 08:41, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Bo zawsze wkręcała się w nią agentura aktualnego reżimu.
    >
    > Albo obcego.

    No nie wiem, Rewolucja Francuska na pewno zmniejszyla ilosc rzadowych
    przekretow. ;)