  • 1. Data: 2006-08-11 13:29:46
    Temat: koszty adwokackie zasadzone w wyroku - po jakim maksymalnie czasie mozna egzekwowac?
    Od: Kesak <K...@k...pl.inv>

    Jest taka sprawa:

    sad zasadzil kilka lat temu w wyroku pewna sume + koszty sadowe + koszty
    adwokackie. Pani adwokat, z ktora nie mam zadnej umowy (reprezentowala
    jednego z czlonkow rodziny) nawet sobie nie potrafila ich wyegzekwowac (nie
    wiem czy nawet probowala zadac tego od komornika). Chcialbym je teraz przez
    komornika wyegzekwowac dla siebie i innych osob ktorym w wyroku zsadzono te
    kwoty.
    1) czy te zasadzone 'koszty adwokata' musze oddac pani adwokat?
    2) po jakim maksymalnie czasie (ile lat) mozna je sciagac? Kiedy to sie
    przedawni?

    Pozdrowienia, K/

  • 2. Data: 2006-08-11 13:59:54
    Od: "Marcin Krzeminski" <r...@B...krakow.pl>

    > 1) czy te zasadzone 'koszty adwokata' musze oddac pani adwokat?

    Jesli nie bylo takiej umowy, to nie. Sad zasadza stronie, adwokatowi tylko
    wtedy gdy byl ustanowiony z urzedu.

    > 2) po jakim maksymalnie czasie (ile lat) mozna je sciagac? Kiedy to sie
    > przedawni?

    10 lat od dnia prawomocnosci orzeczenia, które przyznalo koszty (art. 125
    k.c.)

    Marcin.