  • 21. Data: 2023-10-22 01:58:43
    Temat: Re: kolejny dzieciak...
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

    > Może nie mandat, ale 10 batów lub prace społeczne.

    10 batów w przejdzie w standardach europejskawych?

    --
    A. Filip

  • 22. Data: 2023-10-22 03:51:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zdecydowanie przyznaje Ci rację, tylko zwracam uwagę na ten problem, że
    > tak naprawdę nie za bardzo jest pomysł, co z tym robić. Nie zamkniesz
    > wszystkich furiatów w szpitalach dla obłąkanych. Dostępne dotąd

    Nb. przykład, który dałem z wypadkami lotniczymi.... tam też jest lub
    był przecież podobny problem, i zdaje się wcale nie jest rozwiązany. Z
    tym, że to różne kraje, więc standardy różne. MH370 jest z 2014.
    Malezja, więc standardy mogą nie być do końca zachodnie. Ale w 2015 był
    Germanwings 9525. Później było jeszcze coś chińskiego. I to są przypadki
    dla regularnych lini i rozszerzonego samobójstwa. Do tego dochodzi duza
    liczba katastrof niesamobójczych, wynikających pośrednio lub
    bezpośrednio z zachowania pilotów. I teraz po katastrofie najczęściej
    okazuje się, że wszystkie dane, ostrzegawcze znaki, są w papierach, ale
    nikt nie połączył kropek, bo np. linie nie wymieniają się takimi danymi.

    > informacje, ani w wypadku jednego, ani drugiego nie wskazują, w ich
    > wypadku jakoś szczególnie bardziej należało się spodziewać takiego ataku
    > na dziecko. Jeszcze ten w Gdańsku, to podobno na własne dziecko napadł.
    > Ale ten atak na przypadkowego przedszkolaka? Przecież nie będziesz
    > uzbrojonej ochrony dołączał do każdej wycieczki. A i nie wiem czy taka
    > ochrony byłaby w stanie zapobiec takiemu irracjonalnemu atakowi. No
    > przecież nie będziesz strzelał do każdego na chodniku, a atak nożem z
    > zaskoczenia jest bardzo trudny do opanowania.

    Jeśli byłaby dostępna informacja, że są z daną osobą problemy to MZ
    dałoby się prewencyjnie badać okresowo taką osobę.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2023-10-22 03:54:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jest przepis o groźbach (przestępstwo) i złośliwym niepokojeniu
    > (wykroczenie). Sądzisz, ze jakby temu od Adamowicza mandat dali, to by
    > to zapobiegło zbrodni? Osobiście powątpiewam.

    Zero toleracji nie ma za dużo sensu, bo to są ludzie chorzy. Zero
    tolerancji może się nawet do problemu dołożyć.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2023-10-22 07:15:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > skoro zastosowano przymusową hospitalizację, to czego jeszcze oczekujesz
    > od Policji? Mają go na wszelki wypadek zastrzelić?

    Nie. Po tym jak wrócił i przestał brać leki oczekuję że powadomią
    odpowiednie organy że kolo niemal codziennie popełnia czyny zabronione.
    Chociażby kuratora sądowego którego jak się okazuje miał a dzielnicowy
    mimo wiedzy o tym (uzyskanej zresztą ode mnie) nie poinformował go o tym.

    > Zgłoś pretensje do
    > lekarza, który uznał, ze już może go zwolnić.

    Koleś prawidłowo reagował na leczenie i po ustabilizowaniu stanu nie ma
    z punktu widzenia lekarza ani konieczności ani możliwości go tam
    trzymać. A że po prostu odstawia leki i zabawa od początku to nie wina
    lekarza.

    > Sugeruję, że nie wiem, a na podstawie tego, co piszesz ni da się
    > stwierdzić.

    Owszem da się - przyczyną jest schizofrenia i nieprzyjmowanie leków.

    > Teraz nagle piszesz o jakimś sądzie. To sąd się interesował
    > tym umorzonym z powodu braku celowości działania postępowaniem?

    Nie tym. Udało mi się przepchnąć do sądu sprawę z 51KW. Niestety w KW
    nie ma praktycznie żadnych możlości zastosowania środków zapobigawczych.

    > Też się dziwię. Tylko teraz zostaje pytanie kto i w jaki sposób to
    > stwierdził. Może po prostu wiedział, gdzie można zapierdalać, bo nie ma
    > radaru.

    I zapierdalał tak regularnie i nie spotkał żadnego patrolu?

    > I to też ma Policja ogarniać?

    Oczywiście - jak ktoś notorycznie popełnia czyny zabronione to policja
    ma współpracować z instytucjami do tego powołanymi, choćby informując je
    o tym fakcie i dokumentować te naruszenia a nie spławiać klientów
    informujących ją o tym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2023-10-22 07:18:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zero toleracji nie ma za dużo sensu, bo to są ludzie chorzy. Zero
    > tolerancji może się nawet do problemu dołożyć.

    Dlatego trzeba ich po prostu leczyć. Nawet nie w zakładzie zamkniętym a
    w 90% przypadków pomogłoby przyjmowanie leków pod kontrolą, bo po prostu
    odstawiają. A jak nie chce to trudno - do zakładu.

    Nie należy mylić tolerancji (leczenia zamiast kary) z sytuacją że mogą
    robić co chcą i być bezkarni. Alkoholiz, pedofilia to też choroby a
    jednak się nie traktuje osób na nie chorych jak święte krowy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2023-10-22 08:55:00
    Od: PD <p...@g...pl>

    > [...] Przecież nie będziesz
    > uzbrojonej ochrony dołączał do każdej wycieczki.

    A Izrael na to - serio serio? ;)

    PD

  • 27. Data: 2023-10-22 09:02:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 08:55, PD pisze:

    > A Izrael na to - serio serio? ;)

    Im wolno. Jakby nasi próbowali to by policja... zawinęła taką ochronę (i
    pewnie słusznie).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2023-10-22 11:49:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A Izrael na to - serio serio? ?
    Masz nieaktualne informacje - przynajmniej w odniesieniu do Polski. Ale
    faktycznie drzewiej tak bywało.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 29. Data: 2023-10-22 11:50:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 09:02, Shrek pisze:

    > Im wolno. Jakby nasi próbowali to by policja... zawinęła taką ochronę (i
    > pewnie słusznie).
    A gdzieś jeszcze ostatnio widziałeś taką ochronę? Pytam po prostu :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 30. Data: 2023-10-22 12:11:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A gdzieś jeszcze ostatnio widziałeś taką ochronę? Pytam po prostu :-)

    Nie widziałem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!