  • 1. Data: 2011-12-09 14:08:42
    Temat: kara za niererminowe złożenie PCC-3 ?
    Od: "Cammel" <c...@v...pl>

    Czy są konsekwencje za niepoinformowanie US o fakcie nabycia pojazdu w ciągu
    14 dni? Teraz się dowiedziałem, że to 14 dni a nie jak myślałem 30. Podatek
    niewielki bo 160 zł. Odsetki wiem że będą, ale niechciałbym kary. PCC-3
    zaniosę w poniedziałek, to będzie 25 dzień od umowy...

  • 2. Data: 2011-12-09 14:58:19
    Temat: Re: kara za niererminowe złożenie PCC-3 ?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-12-09 15:08, Cammel wrote:
> [...]
    > 30. Podatek niewielki bo 160 zł. Odsetki wiem że będą, ale niechciałbym
    > kary. PCC-3 zaniosę w poniedziałek, to będzie 25 dzień od umowy...

    Doczytaj sobie na temat czynnego żalu. I załącz kwit razem z PCC.

    Piotrek

  • 3. Data: 2011-12-09 17:06:07
    Od: "Cammel" <c...@v...pl>

    Czynny żal

    Na podstawie art. 16 § 1 ustawy z dnia 10 września 1999r. Kodeks karny
    skarbowy (Dz. U.

    Nr 83, poz. 930 z późn. zm.) zwracam się z uprzejmą prośbą o odstąpienie od
    wymierzenia mandatu

    karnego za niedotrzymanie 14 dniowego terminu na złożenie deklaracji PCC-3.
    Pragnę oświadczyć,

    że nie miałem zamiaru popełnienia czynu zabronionego, a zaistniałe
    opóźnienie jest nieumyślne

    i wynika ze słabej znajomości przepisów prawa podatkowego. Moje działanie w
    żadnym stopniu

    nie zmierzało do uniknięcia opodatkowania.

    Coś takiego się nadaje? Zielony jestem więc pytam :)

  • 4. Data: 2011-12-09 22:12:08
    Temat: FUT: kara za niererminowe złożenie PCC-3 ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT warning!

    On Fri, 9 Dec 2011, Cammel wrote:

> [...]
    > skarbowy (Dz. U.
    > Nr 83, poz. 930 z późn. zm.) zwracam się z uprzejmą prośbą o odstąpienie od

    A skąd wiesz jak US zamierza Cię ukarać? :O
    Napiszą Ci że odstępują od wymierzenia mandatu i składają wniosek
    o ukaranie grzywną przez sąd ;) (żartuję, ale IMO nie masz podstaw
    do wskazywania USowi kary, na mój gust powinno być "od ukarania")

    > za niedotrzymanie 14 dniowego terminu na złożenie deklaracji PCC-3.
    > Pragnę oświadczyć,

    Dopiero pragniesz?
    Czyli oświadczysz albo nie :D, a jak Ci chęć na oświadczenie przejdzie
    to pismo będzie nieskuteczne ;)
    (ja bym po prostu "oświadczam" dał)

> [...]
    > Moje działanie w żadnym stopniu
    > nie zmierzało do uniknięcia opodatkowania.
    >
    > Coś takiego się nadaje? Zielony jestem więc pytam :)

    1. NTG.
    Jest grupa .podatki i tam przetestuj (dałem FUT)
    2. IMVHO "prawie tak", chodzi o dopilnowanie żeby były dane podatnika,
    w tym *koniecznie* NIP (i fakt, że *planuje się* zniesienie stosowania
    NIP dla OF nie DG to inna sprawa), data, adres i takie tam bzdety
    tudzież podpis (niezależnie od podpisu na deklaracji);
    rozumiem że dwa egzemplarze (deklaracji i wniosku, bo formalnie
    jest to wniosek o skorzystanie z czynnego żalu) z czego jeden
    do zabrania po podpieczętowaniu w US? :)
    3. Przejrzyj archiwum i zwróć uwagę na sprawę zapłaty: dobranie wersji
    jak zapłacić, żeby US się wcześniej nie dowiedział, a jednocześnie
    można było się powołać na fakt uiszczenia podatku.
    Formalnie masz zaległość - *już masz*, więc w momencie powzięcia
    wiadomości US ma podstawy do wszczęcia postępowania o zapłatę;
    oczywiście może "zdroworozsądkowo" nie wszcząć i poczekać czy
    "samo się zapłaci" ;), ale powołanie się na piśmie pozwala
    ominąć ten potencjalny krok. W KKS jest wzmianka o tym, po
    prawdzie z zastrzeżeniem że "najpóźniej na wezwanie organu",
    ale po co komu to wezwanie.
    Sprawdź odsetki jakimś kalkulatorem z netu, do wartości znaczków
    za 3x list ekspresowy (czy jakoś tak) nie trzeba płacić, możesz
    sprawdzić dokładnie w Ordynacji.

    pzdr, Gtofryd

Starsze wątki