  • 1. Data: 2012-04-20 12:51:39
    Temat: kaj pochodzenia towaru tajemnicą handlową?
    Od: "prezes" <konopka@poczta34345pl>

    Nabyłem pewien towar na którym nie ma żadnego oznaczenia na temat kraju
    produkcji towaru, natomiast polski importer twierdzi jest to tajemnicą
    handlową a dokładniej: "Wszelkie inne informacje są objęte tajemnicą
    handlową."

    Czy jest to zgodne z prawem?
    Jakie prawo takie informacje reguluje?

  • 2. Data: 2012-04-20 13:50:41
    Temat: Re: kaj pochodzenia towaru tajemnicą handlową?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 20 Apr 2012 12:51:39 +0200, prezes napisał(a):

> [...]
    > produkcji towaru, natomiast polski importer twierdzi jest to tajemnicą
    > handlową a dokładniej: "Wszelkie inne informacje są objęte tajemnicą

    To może zależeć od rodzaju towaru.

  • 3. Data: 2012-04-20 14:34:45
    Od: "fikus" <l...@s...com>

    Użytkownik "prezes" <konopka@poczta34345pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > produkcji towaru, natomiast polski importer twierdzi jest to tajemnicą
    > handlową a dokładniej: "Wszelkie inne informacje są objęte tajemnicą

    Coraz częściej widuje też informacje: Wyprodukowano w UE, to też przecież
    nic nie mówi, 27 państw do wyboru, szukaj wiatru w polu.

  • 4. Data: 2012-04-20 15:05:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.04.2012 14:34, fikus pisze:

    > Coraz częściej widuje też informacje: Wyprodukowano w UE, to też
    > przecież nic nie mówi, 27 państw do wyboru, szukaj wiatru w polu.

    A jakby było wyprodukowane w RFN to byś domagał się jeszcze informacji,
    w którym landzie? ;)

  • 5. Data: 2012-04-20 15:19:44
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 20/04/2012 15:05, Andrzej Lawa wrote:

    > A jakby było wyprodukowane w RFN to byś domagał się jeszcze informacji,
    > w którym landzie? ;)

    Jak by to coś zawierało susz jajeczny, to oczywiście warto sprawdzić,
    czy to pochodzi z Wielkopolski. Jeżeli to coś zawiera sól, to oczywiście
    warto sprawdzić, czy to pochodzi z Polski.

    Ludek

  • 6. Data: 2012-04-20 15:19:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-20 14:34, fikus pisze:

    > Coraz częściej widuje też informacje: Wyprodukowano w UE, to też
    > przecież nic nie mówi, 27 państw do wyboru, szukaj wiatru w polu.

    Prowincje UE nie są państwami od grudnia 2010r.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-04-20 15:20:44
    Od: "fikus" <l...@s...com>

    wiadomości news:4f915ed1$1@news.home.net.pl...

    > A jakby było wyprodukowane w RFN to byś domagał się jeszcze informacji,
    > w którym landzie? ;)

    Póki co UE nie jest supernacją i domagam się podania kraju, Portugalia to
    nie to samo co Rumunia.
    W Twoim przykładzie podany byłby zapewne adres producenta i poznałbym land.
    Ja mówię o produktach spożywczych np miodzie, więc jakbym się zatruł to
    cholera wie gdzie mam szukać pasieki w całej Unii, bo np metka na
    telewizorze made in Germany mi w niczym by nie przeszkadzała.

  • 8. Data: 2012-04-20 15:38:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.04.2012 15:20, fikus pisze:

> [...]
    > cholera wie gdzie mam szukać pasieki w całej Unii, bo np metka na
    > telewizorze made in Germany mi w niczym by nie przeszkadzała.

    To może spytaj się producenta, hmm? Jego nazwa na opakowaniu powinna być
    widoczna.

    No chyba że kupujesz jakiś "noname", ale wtedy to wiesz...

  • 9. Data: 2012-04-20 15:58:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-20 15:20, fikus pisze:
    > Póki co UE nie jest supernacją i domagam się podania kraju, Portugalia
    > to nie to samo co Rumunia.

    Portugalia i Rumunia nie podpadają pod definicję państwa (brak
    suwerenności, brak pełnej zdolności wchodzenia w relacje
    międzynarodowe), a EU tak.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-04-20 16:37:09
    Od: "fikus" <l...@s...com>

    > Portugalia i Rumunia nie podpadają pod definicję państwa (brak
    > suwerenności, brak pełnej zdolności wchodzenia w relacje międzynarodowe),
    > a EU tak.

    Nie będę dyskutował z oszołomskim korwinistą