  • 1. Data: 2006-10-18 10:54:41
    Temat: jazda bez dokumentów w komunikacji miejskiej
    Od: ianitor<S...@i...pl>

    Mój brat ostatnio jechał w komunikacji miejskiej bez legitymacji, a miał ze sobą
    bilet ulgowy. Dostał za to karę. Ja natomiast słyszałem o orzeczeniu Trybunału
    Konstytucyjnego w tej sprawie. Z tego co wiem to nie wolno karać za brak
    legitymacji, gdyż jest to prawo nabyte i wystarczy jednynie w późniejszym czasie
    okazać odpowiednie dokumenty. Jeśli to jest prawda to bardzo proszę o wskazanie
    odpowiedniego orzeczenia, lub podanie linku. Nie jestem prawnikiem, dlatego
    trudno mi sie poruszać bo gąszczu przepisów. Z góry dziękuje za pomoc i dyskusję.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-10-18 11:21:33
    Temat: Re: jazda bez dokumentów w komunikacji miejskiej
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ianitor" <S...@i...pl> napisał w wiadomości

    > trudno mi sie poruszać bo gąszczu przepisów. Z góry dziękuje za pomoc i
    > dyskusję.

    a nie prosciej jest po prostu zadzwonic do przewoznika??
    tam zapewne dowiedzialbys sie ze wystarczy z taka kara, legitymacja i
    biletem udac sie do kasy i zaplaci sie jedynie gapowe za brak legitki albo
    i to nie