  • 1. Data: 2008-11-26 07:22:43
    Temat: grunt prywatny "czary mary" grunt gminy
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    witam

    rozwijajac temat, chcialbym sie dowiedziec, moze uda sie choc w przyblizeniu
    domyslec, co kryje sie pod slowami "czary mary" z tematu

    a teraz garsc informacji

    od powojnia, chyba lat 50 jest sobie dzialka w rekach prywatnych,
    wlasciciele maja dwoje dzieci, w latach 80 przepisuja dzialke na syna i
    corke, wpis do ksiegi, jako wspolnota, syn praktycznie nie interesuje sie
    ziemia, najprawdopodobniej nie placi za nia podatkow, corka buduje na tej
    ziemi dom

    syn ma dwoje dzieci, po kilku latach nimi tez przestaje sie interesowac,
    rozwod, zasadzone alimenty ktorych tez nie placi, dlugi itd, jednak caly
    czas jest przekonany ze jest wlascicielem ziemi

    mamy czasy obecne i komornika ktory chce sciagnac dlugi na rzecz jego dzieci
    i panstwa z powodu nieplacenia alimentow, komornik nie mogac sciagnac dlugu
    z pensji dochodzi do tej wlasnosci i co sie okazuje, kieruje do sadu prosbe
    o wpisanie dlugu do hipoteki ziemi i co sie okazuje?

    sad na rozprawie niejawnej odrzuca ja, poniewaz, ziemia jest wlasnoscia
    gminy

    niestety z roznych przyczyn, dzieci syna nie maja kontaktu z rodzina ojca, a
    i z nim samym kontakt jest utrudniony

    i teraz pytania
    czy oprocz burdelu w ksiegach wieczystych, jest jakies inne racjonalne
    wytlumaczenie dlaczego ziemia prywatna mogla sie nagle stac ziemia gminy?

    kolejna sprawa, czy dzieci maja jakakolwiek mozliwosc dochodzic co sie stalo
    w przeciagu ostatnich 20 lat, ze ziemia nagle zmienila wlasciciela?

  • 2. Data: 2008-11-26 18:43:02
    Temat: Re: grunt prywatny "czary mary" grunt gminy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Najprościej jest zajrzeć do księgi wieczystej i stwierdzić kiedy i na
    jakiej podstawie zmieniła własność.

  • 3. Data: 2008-11-26 19:53:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Najprościej jest zajrzeć do księgi wieczystej i stwierdzić kiedy i na
    > jakiej podstawie zmieniła własność.

    rozumiem ze kazdy moze to zrobic?
    ewentualnie dziecie nie beda mialy przeszkod?

  • 4. Data: 2008-11-26 21:58:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > rozumiem ze każdy moze to zrobic?

    Tak.

    > ewentualnie dziecie nie beda mialy przeszkod?

    Tym bardziej.

    I przyszła mi taka sugestia. Skoro to zadawniona sprawa, to upewnijcie się
    w geodezji, ze nie doszło do zmiany numeracji działek.

  • 5. Data: 2008-11-28 09:12:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > I przyszła mi taka sugestia. Skoro to zadawniona sprawa, to upewnijcie się
    > w geodezji, ze nie doszło do zmiany numeracji działek.

    we wniosku byl podany dokladny adres i numer ksiegi wieczystej, w sadzie
    chyba potrafia dodac 2 do 2, choc pewnie roznie to bywa :)
    dzieki za info, zobaczymy co tam dalej sie dzialo

  • 6. Data: 2008-11-28 16:33:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > we wniosku byl podany dokladny adres i numer ksiegi wieczystej, w sadzie
    > chyba potrafia dodac 2 do 2, choc pewnie roznie to bywa :)
    > dzieki za info, zobaczymy co tam dalej sie dzialo

    Sąd nie ma adresów, więc nie ma tego jak zweryfikować. Zwłąszcza przy
    nieruchomościach, które leżą "odłogiem" od wielu lat bywają różne błędy.
    Jedyne co mi jeszcze przychodzi, to przejęcie przez zasiedzenie.

  • 7. Data: 2008-12-02 18:00:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > I przyszła mi taka sugestia. Skoro to zadawniona sprawa, to upewnijcie się
    > w geodezji, ze nie doszło do zmiany numeracji działek.

    czyli jak rozumiem
    najpierw do wydzialu geodezji, upewnic sie jaki dzialka pod danym adresem ma
    numer ksiegi wieczystej, a otem do sadu sprawdzic kto jest ewentualnym
    wlascicielem i kiedy nastapily zmiany wlasnosci?

    te informacje w obu przypadkach sa dostepne dla kazdego?

  • 8. Data: 2008-12-02 18:38:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czyli jak rozumiem
    > najpierw do wydziału geodezji, upewnić się jaki działka pod danym adresem
    > ma numer księgi wieczystej, a potem do sadu sprawdzić kto jest
    > ewentualnym właścicielem i kiedy nastąpiły zmiany własności?

    Mniej więcej o to mi chodziło.

    > te informacje w obu przypadkach są dostępne dla każdego?
    Raczej tak.

  • 9. Data: 2008-12-02 20:32:19
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Raczej tak.