  • 1. Data: 2003-08-11 18:58:40
    Temat: definicja samodzielnego stanowiska pracy
    Od: "Mati" <p...@w...pl>

    Gdzie mogę znaleźć definicję samodzielnego stanowiska pracy? Może to być
    jakiś cytat lub fragment jakiegoś dokumentu, w miarę możliwości z podaniem
    źródła.
    Czy stanowisko kierownika wydziału, któremu podlegają pracownicy można uznać
    za stanowisko samodzielne tylko dlatego, że podlega on wyłącznie
    kierownikowi urzędu?

  • 2. Data: 2003-08-11 19:57:37
    Temat: Re: definicja samodzielnego stanowiska pracy
    Od: "JJona" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Mati" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    uznać
    > za stanowisko samodzielne tylko dlatego, że podlega on wyłącznie

    Czy podlegasz ustawie o pracownikach samorządowych, czy pracownikach
    administracji publicznej?

    Ogólnie, regulują to regulaminy pracy i zakresy obowiązków dla
    poszczególnych pracowników.
    Z orzecznictwa

    Ocena kwalifikacji pracownika, jego umiejętności praktycznych, stopnia
    samodzielności itp. oraz wynikające stąd zaszeregowanie pracownika należy do
    wyłącznej gestii kierownika zakładu pracy.

    Ustalanie, jakie powinno być zaszeregowanie pracownika, nie mieści się w
    ramach art. 189 k.p.c.

    Jona

  • 3. Data: 2003-08-12 07:16:19
    Od: "Mati" <m...@n...pl>

    sprawa wygląda tak.

    Pewna osoba, która była zatrudniona na stanowisku kierownika wydziału w
    urzędzie będącym jednostką samorządową została zwolniona z pracy. Problem
    polega na tym, że pracodawca nie chce wypłacić zasądzonej 3-miesięcznej
    odprawy. Odwołał się od wyroku sądu, argumentując, że nie nastapiło
    zmniejszenie zatrudnienia w danej grupie zawodowej, zaliczając kierownika
    wydziału do grupy samodzielnych stanowisk pracy. Stąd moje pytanie, czy
    kierownik wydziału to stanowisko samodzielne i co oraz w jaki sposób określa
    czy dane stanowisko jest samodzielne czy też nie.

  • 4. Data: 2003-08-12 13:41:37
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Mati" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    określa
    > czy dane stanowisko jest samodzielne czy też nie.

    coś to bardzo naciągane z ich strony. Czy bycie na samodzielnym stanowisku
    wyklucza zaliczenie do danej grupy zawodowej? Nie. Ponadto grupa zawodowa to
    tez umowne pojęcie i bardzo szerokie, nigdzie nie zdefiniowane tak naprawdę.
    Pozdrawiam
    Jona