  • 1. Data: 2004-04-13 16:41:49
    Temat: czy komornik "siądzie" na moich rodziców za mnie ?
    Od: ela<r...@w...pl>

    witam
    uzbierało mi sie sporo kar za jazde bez biletu autobusem. nie
    płaciłam.
    załóżmy, że dojdzie do rozprawy sądowej, sąd każe zapłacić wszystkie
    kary wraz z odsetkami, czy z tego powodu ze ja nie pracuję, a uczę
    się, nie mam majątku, jestem na utrzymaniu rodziców czy komornik
    może zabrac im cos z mieszkania? jestem z nimi zameldowana ale
    jestem pełnoletnia.
    a co sie stanie z wszystkimi karami jak się wymelduję i zamelduję
    gdzie indziej?
    dzieki za odpowiedzi

    pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-13 17:33:56
    Temat: Re: czy komornik "siądzie" na moich rodziców za mnie ?
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 13/04/2004 18:41, ela wrote :
> [...]
    > jestem pełnoletnia.
    > a co sie stanie z wszystkimi karami jak się wymelduję i zamelduję

    Egzekucja następuje z wyłącznie z majątku dłużnika. Rodzice nic nie
    ucierpią.

    Jeśli jednak sąd przyzna tytuł egzekucyjny to przedawnienie wynosi 10
    lat (art. 125 kc). W tym czasie raczej jakiegoś majątku się dorobisz, a
    odsetki będą biegły.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 3. Data: 2004-04-13 19:45:57
    Od: ela<r...@w...pl>

    dziękuje serdecznie za odpowiedz.
    jesli rodzice powiedzą ze wszystko nalezy do nich a nic do mnie i to
    komornikowi wystarczy???
    dodam ze nie mieszkam z rodzicami juz 1,5 roku tylko nie jestem
    wymeldowana, mam zamiar to zrobic niedługo... i tu ponawiam
    pytanie- co sie stanie z karami jesli zmienie adres???

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-04-13 21:58:21
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    ela wrote:
    > pytanie- co sie stanie z karami jesli zmienie adres???

    Jest pewna nadzieja że Cię wsadzą.
    Może też za niedopełnienie obowiązku meldunkowego...

    KG

  • 5. Data: 2004-04-13 22:21:54
    Od: ela<r...@w...pl>

    > Jest pewna nadzieja że Cię wsadzą.
    > Może też za niedopełnienie obowiązku meldunkowego...
    >
    > KG
    >

    > oj czyżbyśmy się dzis już widzieli? :P

    a tak serio- nie szkoda ci czasu na takie pisanie? :P
    jest pewna nadzieja dla rozżalonych kobiet takich jak ty :) facet

    życze ci go jak najprędzej:) uspokaja;)
    tylko nie kontroler biletów pliss:)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-04-13 22:33:28
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 13/04/2004 21:45, ela wrote :
> [...]
    > wymeldowana, mam zamiar to zrobic niedługo... i tu ponawiam
    > pytanie- co sie stanie z karami jesli zmienie adres???

    Nic. Jak już pisałem egzekucja następuje z majątku dłużnika.
    Nie bardzo widzę związek pomiędzy zmianą adresu a karami. One są
    przypisane do konkretnej osoby i jej majątku, a nie do konkretnego
    miejsca zamieszkania.

  • 7. Data: 2004-04-13 23:12:25
    Od: ela<r...@w...pl>

    przemek, dzieki za odp!

    z wymeldowaniem- miałąm na myśli, co się stanie jeśli wymelduje się
    zanim sprawa trafi do sądu?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-04-14 00:09:31
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "ela" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a tak serio- nie szkoda ci czasu na takie pisanie? :P
    > jest pewna nadzieja dla rozżalonych kobiet takich jak ty :) facet

    Ja tam wole, zeby ludzie sobie tak popisali, niz maja tluc lusterka czy
    rysowac drzwi w samochodach czy inaczej realizowac agresje.

    marekz

  • 9. Data: 2004-04-14 00:14:54
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    > przemek, dzieki za odp!
    >
    > z wymeldowaniem- miałąm na myśli, co się stanie jeśli wymelduje się
    > zanim sprawa trafi do sądu?

    Jesli nie bedziesz nigdzie zameldowany, przy odrobinie inteligencji w
    praktyce staniesz sie nieuchwytny w tak drobnych sprawach. To znaczy nie
    dopuscisz do uprawomocnienia sie jakiegokolwiek wyroku zaocznego i
    zawsze beda sie one przedawniac, a gdyby nawet cos sie kiedys
    uprawomocnilo, to dopoki zachowasz taki status, nie bardzo wyobrazam
    sobie jakakolwiek skuteczna egzekucje takiego zobowiazania. Tak to
    dziala. Nie wypowiadam sie czy to dobrze czy zle. Aha i jeszcze jedno.
    Nie jestem w tej dziedzinie teoretykiem, bo niewykluczone, ze jakis
    teoretyk zaraz sie tu na mnie "rzuci", ze racji nie mam. :-)

    marekz

  • 10. Data: 2004-04-14 05:05:01
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >Egzekucja następuje z wyłącznie z majątku dłużnika. Rodzice nic nie
    >ucierpią.

    Slyszalem, ze w takich wypadkach komornik żada udowodnienia, ze
    majatek naprawde nalezy do rodzicow, czyli np. okazania faktury
    zakupu. Nie wiem ile w tym prawdy, ale malo kto trzyma w domu faktury
    czy rachunki za wszystko.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/