  • 11. Data: 2009-08-13 07:02:42
    Temat: Re: brak meldunku a rejestracja samochodu
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h5utj1$s21$1@news.onet.pl...
    > zameldowania

    Wielokrotnie pisałem ze można się zameldować przed odbiorem. Wystarczy akt
    własności działki i nadany nr nieruchomości. I muszą zameldować.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-08-13 07:07:18
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > a tu ja cie skoryguje :) numer nadaja na podstawie prawomocnego
    > pozwolenia na budowę, ale taki numer nie ejst podstawą do zameldowania
    > (jest adnotacja na dokuimencie nadania numeru)

    Nieprawda. Nr nadaja jak zjawisz się w urzedzie z aktem własności + ksero
    mapki. znam kilka przypadków ze nadali nr samej działce. Mnie zameldowali
    jak dom nie był jeszcze nawet w stanie surowym. O żadne pozwolenia nie
    pytali. To nie ich rola.

    Kilka razy juz to cytowałem:

    Do 19.06.2002 r. obowiązywał art. 9 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych, który stanowił, że przy zameldowaniu na pobyt stały lub
    czasowy trwający ponad 2 miesiące należy przedstawić potwierdzenie
    uprawnienia do przebywania w lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić
    zameldowanie.. Przepis ten został jednak uznany przez TK za niezgodny z art.
    52 ust. 1 i art. 83 w związku z art. 2 Konstytucji (wyrok z dnia 27 maja
    2002 r.
    sygn. akt K. 20/01), w konsekwencji czego przestał obowiązywać. Potwierdził
    to Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 października 2002 r., III RN 183/2001,
    stwierdzając, co następuje: Po utracie mocy obowiązującej przez art. 9 ust.
    2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych (Tekst jednolity: Dz. U. 1984 r. Nr 32 poz. 174 ze zm.), w wyniku
    ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. K 20/2001
    (Dz. U. 2002 r. Nr 78 poz. 716), przedstawienie potwierdzenia uprawnienia do
    przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, nie stanowi już
    przesłanki zameldowania osoby na pobyt stały lub czas trwający ponad dwa
    miesiące.

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-08-13 07:21:46
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 19:19:29 +0200, HANA napisał(a) w

    > nie da rady, dom nie skonczony a przed odbiorem nie ma mozliwosci
    > zameldowania

    Złóż papiery, napisz pismo przewodnie i czekaj na ich ruch. Jak będą
    musieli wydać odmowną decyzję administracyjną na piśmie, to dziesięć razy
    przeanalizują przepisy. Stawiam dolary przeciw orzechom, że jednak
    zameldują. ;)

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 14. Data: 2009-08-13 09:01:00
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 23:20:43 +0200, koment napisał(a) w

    > Do odbioru dowodu rejestracyjnego potrzebne są ponoć również dokumenty
    > obu właścicieli - prawda to czy wymysł urzędasa?

    Wymysł urzędasa.

    Zobacz:
    Dz.U. 2003 nr 192 poz. 1878
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie
    szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem
    pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

    Dz.U. 2002 nr 133 poz. 1123
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie
    rejestracji i oznaczania pojazdów.

    Do obu były rozporządzenia zmieniające. Patrz: http://isap.sejm.gov.pl/

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 15. Data: 2009-08-13 09:22:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> writes:

> [...]

    > przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, nie stanowi już
    > przesłanki zameldowania osoby na pobyt stały lub czas trwający ponad dwa

    Ale nadal meldujesz sie _w lokalu_, a nie na dzialce. Jezeli urzad
    uzna, ze lokalu nie ma, to cie nie zamelduje i co mu zrobisz?

    MJ

  • 16. Data: 2009-08-13 09:52:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Ale nadal meldujesz sie _w lokalu_, a nie na dzialce. Jezeli urzad
    > uzna, ze lokalu nie ma, to cie nie zamelduje i co mu zrobisz?

    Nic nie zrobie. Poprosiłbym o uzasadnienie decyzji na piśmie.
    Mnie zameldowali jak na działce były same mury przyszłego mojego domu.
    Znajomy zameldował sie w momencie gdy na działce nic nie było. Dopiero
    zaczynał budować. A zameldował się aby przy sprzedaży domu(budował na
    sprzedaż) skorzystać z ulgi meldunkowej.
    Ja meldowałem sie gdyż bez meldunku zakład energetyczny chciał mi naliczać
    opłaty za prad wg. taryfy "budowlanej" a jak miałem meldunek to była od razu
    normalna, dużo tańsza taryfa.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-08-13 10:19:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
> [...]
    > naliczać opłaty za prad wg. taryfy "budowlanej" a jak miałem meldunek
    > to była od razu normalna, dużo tańsza taryfa.

    z tego wysztekigo wynika tylko jedno:

    polska to kraj kompletnego bezprawia. :)

  • 18. Data: 2009-08-13 10:51:54
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > z tego wysztekigo wynika tylko jedno:
    >
    > polska to kraj kompletnego bezprawia. :)

    Może nie bezprawia ale Polska to dziwna kraj;)
    Prawo jest niby jedno ale różni urzędnicy różnie je interpretują.
    U nas meldują na łące gdzie indziej nie meldują itp.
    3 siekiery 5 noży i dwa styliska od kilofa możesz w bagażniku wozić- kija
    bejsbolowego nie możesz.
    Drzewa na swoim podwórku ściąć nie możesz, gniazdka elektrycznego formalnie
    bez projektu przenieść nie możesz w inne miejsce itp
    Takich przykładów jest mnóstwo

    Krzysiek

  • 19. Data: 2009-08-13 12:13:15
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Udało Ci się, powinno być pozwolenie na użytkowanie.
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2009-08-13 12:19:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Udało Ci się, powinno być pozwolenie na użytkowanie.
    > JaC
    >

    > -----

    Enion w Krakowie kompletnie się tym nei interesuje, podpisujesz umowę
    wieszają licznik i spokój. trzeba miec tylko prawo własności lub
    upoważneinei i numer pocztowy, no i ścianę do powieszenie licznika i haka.