    From: User <n...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "Zwrot nie jest możliwy" - co o tym sądzicie?
    Date: Mon, 08 May 2006 12:51:47 +0200

    Witam,
    tak się zastanawiam czy zachowanie sklepu byłoby zgodne z prawem.
    Moim zdaniem nie, ale...

    Piszę list do jednego z większych polskich autoryzowanych salonów
    sprzedaży markowych odzieży firm tj. Adidas, Nike, Reebok.

    Ja: Jestem zainteresowany zakupem okularów wystawionych na aukcji Allegro.
    Rozumiem że w ciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki będę mógł je
    zwrócić jeśli nie spełnią one moich oczekiwań, zgodnie z obowiązującym w
    PL prawem?

    Oni: Forma aukcji nie przewiduje takiej możliwości

    Ja: Ale to jest sprzeczne z prawami konsumenta, które mówią iż kupując
    towar "na odległość", czyli na przykład na aukcji Allegro, mogę zwrócić
    towar jeśli nie spełni on moich oczekiwań w terminie do 10 dni od daty
    zakupu. Rozumiem że pański sklep odmówił by mi zwrotu pieniędzy po
    odesłaniu towaru. Oczywiście nie mówię tutaj o towarze używanym czy
    zniszczonym. Być może źle pan mnie zrozumiał?

    Przypomnę może jeszcze, iż ostatnio kupowałem u państwa buty Adidasa,
    wówczas nie było żadnych problemów z dogadaniem się, a i - co na
    szczęście się nie zdarzyło się - buty okazały się idealnie pasujące na
    moją nogę i nie musiałem ich wymieniać na inny rozmiar Nie mniej jednak
    zgodzili się państwo na wymianę w poprzedniej aukcji, gdyby coś było
    nie tak.

    Oni: Kupując towar na aukcji zgadza się Pan na warunki jakie podane sa w
    opisie aukcji. Z wymiana butow na inny rozmiar nie ma problemu, w
    przypadku zakupu okularow nie ma rozmiarow wiec nie ma możliwości wymiany

    Ja: W ten sposób to pan może sobie napisać co tylko chce w opisie
    aukcji, ale nie znaczy to że to będzie zgodne z PRAWEM! Albo jest pan
    tak uparty (nie wiem z jakiego powodu?) albo
    rzeczywiście się nie zrozumieliśmy. Nie interesuje mnie wymiana - jeśli
    w ogóle - na inny rozmiar, bo rozumiem że macie tylko jeden w sklepie.
    Chodziło mi o WYMIANĘ na inny MODEL okularów bądź ZWROT GOTÓWKI, w
    przypadku gdy okulary mi się nie spodobają i nie będą na mnie pasować i
    oczywiście zostaną zwrócone na mój koszt do państwa nowe, nie
    uszkodzone, oryginalnie zapakowane, z metkami, itd, itd.

    No chyba przyzna mi pan rację że zdjęcia nie zawsze oddają 100%
    rzeczywistości, a poza tym wydaje mi się że jako sklep z taką tradycją
    powinniście brać pod uwagę także sugestie swoich STAŁYCH KLIENTÓW, a
    ja się do nich zaliczam.

    Oni: Pana sugestia jako klienta zostala przekazana moim przelozonym
    Zwrot nie jest możliwy.

    No i co o tym myślicie?