    From: " jgor5" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot nadpłaty po śmierci nabywcy
    Date: Tue, 29 May 2012 19:37:22 +0000 (UTC)

    Umowa na dostawę gazu była na ojca. Ojciec umarł w trakcie okresu
    rozliczeniowego. Dalsze opłaty zaliczek robiłem ja ze swojego konta.
    Na koniec okresu rozliczeniowego powstała spora nadpłata, ale mniejsza niż
    suma moich wpłat. Aby zwrócić nadpłatę Gazownicy zażądali stwierdzenia
    nabycia spadku, albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia.

    Odpisałem, że po śmierci ojca to ja ze swojego konta z moich środków
    wykonywałem przelewy zaliczek i z tych przelewów powstała nadpłata. Moje
    wpłaty nie wchodzą w skład masy spadkowej. Poprosiłem o zwrot nadpłaty na
    moje konto.

    Gazownicy po kilknastu dniach odpowiedzieli, że nie jestem stroną umowy, nie
    przedstawiłem żadnego z w/w dokumentów i w związku z tym nie udzielą mi
    żadnej informacji w sprawie.

    Czy w takiej sytuacji dostawca gazu rzeczywiście postępuje zgodnie z prawem i
    nie musi zwrócić nadpłaty na moje konto?