  • 1. Data: 2005-03-06 00:29:57
    Temat: Zwolnienie z pracy. Jakie odszkodowanie w sądzie?
    Od: "jha" <a...@a...com>

    Witam.
    Jakiego można się domagać odszkodowania w sądzie pracy w przypadku
    niesłusznego zwolnienia z pracy. Nie zależy mi na przywróceniu do pracy co
    już wygrałęm w sądzie pierwszej instancji ale na odszkodowaniu. Czy jest
    jakaś maksymalna kwota odszkodowania ew. jakiś standard ile przyznają sądy?
    Chodzi o sąd drugiej instancji. Czy można liczyć na roczną pensję?
    pozdr

  • 2. Data: 2005-03-06 12:23:06
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

> [...]
    > sądy?
    > Chodzi o sąd drugiej instancji. Czy można liczyć na roczną pensję?

    mi sedzina podsunela kwote odszkodowania za czas pozostawania bez pracy,
    pechowo sie zlozylo bo tylko 2 miesiace to bylo ale z tego co pamietam jakis
    przepis KP to reguluje max ilosc miesiecy, nie pamietam z glowy +
    odszkodowanie za strarty czyli np wziales kredtyt itp i nie mogles go
    regularnie splacac wiec niech pracodawca pokryje odsetki itp musisz to
    udowodnic
    pozdr

  • 3. Data: 2005-03-06 20:37:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jha napisał(a):
> [...]
    > jakaś maksymalna kwota odszkodowania ew. jakiś standard ile przyznają sądy?
    > Chodzi o sąd drugiej instancji. Czy można liczyć na roczną pensję?

    Przecież przed II instancją nie możesz zmienić roszczenia. Skoro żądałeś
    przywrócenia do pracy i sąd cię przywrócił nie możesz złożyć apelacji.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-03-06 21:38:33
    Od: "jha" <a...@a...com>

    > Przecież przed II instancją nie możesz zmienić roszczenia. Skoro żądałeś
    > przywrócenia do pracy i sąd cię przywrócił nie możesz złożyć apelacji.

    Dlaczego nie mogę?
    Sprawa ciągnie się bardzo długo z w ziązku z czym mam już inną pracę i
    powrót do poprzednej mnie nie interesuje ale chciałbym otrzymać
    odszkodowanie za czas pozostawania bez pracy a to prawie rok. Dlatego pytam
    czy jest możliwe uzyskanie rocznego wynagrodzenia czy są jakieś ograniczenia
    w tym zakresie czy to zależy od sądu?
    pozdr

  • 5. Data: 2005-03-07 11:01:33
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "jha"
    > czy jest możliwe uzyskanie rocznego wynagrodzenia czy są jakieś
    > ograniczenia
    > w tym zakresie czy to zależy od sądu?

    to ja przy okazji tez o cos zapytam - czy takie odszkodowanie
    przyznane przez sąd jest zwolnione z podatku dochodowego? ktos mi tam
    mówił
    Jeśli faktycznie tak jest to czy tylko jak sąd zasądzi czy jak firma
    dobrowolnie zgodzi się zaplacic to tez jest to zwolnione?
    W moim przypadku odszkodowanie bylo wymienione w umowie na wypadek jej
    zerwania i nie ma co do niego watpliwosci
    *** blad ***