  • 1. Data: 2011-07-15 11:00:15
    Temat: Związki i wspólnoty wyznaniowe
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    W związku z ostatnim prasowym doniesieniem o Austriaku, który ma teraz w dokumentach
    zdjęcia w durszlaku, zgodnie z przekonaniami swojej wiary w Latającego Potwora
    Spaghetti - zacząłem przeglądać jak to wygląda u nas... i mam wątpliwości.

    Jest jasno zapisane w rozporządzeniu w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu
    postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty.
    §7.4:
    "Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do
    wniosku fotografie przedstawiające ją z nakryciem głowy. W takim przypadku do wniosku
    załącza zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej."

    I teraz wszystko rozbija się o ową wspólnotę wyznaniową... cóż to takiego jest.
    Słyszałem o związkach wyznaniowych, które są ładnie w prawie zamocowane i można listę
    znaleźć w rejestrze prowadzonym przez MSWiA. Są też wspólnoty religijne... potocznie
    rozumiane, bo w prawie chyba nie ma o tym słowa. A cóż to za twór owa wspólnota
    wyznaniowa? Czyżby oznaczało to martwy przepis? A może wręcz przeciwnie - furtkę do
    kompletnej samowolki?

    Chętnie poznam Wasze zdanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jan Bartnik

  • 2. Data: 2011-07-15 23:51:42
    Temat: Re: Związki i wspólnoty wyznaniowe
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Jan Bartnik <b...@g...com> wrote:
> [...]
    > chyba nie ma o tym słowa. A cóż to za twór owa wspólnota wyznaniowa?
    > Czyżby oznaczało to martwy przepis? A może wręcz przeciwnie - furtkę

    Martwy czy żywy - na pewno durny przepis. Ma być fotografia głowy z uchem,
    to ma być fotografia głowy z uchem. To że jeden z drugim się lubi przebierać
    za ducha albo czarodzieja, dorobił do swojego hobby pierun wie jaką
    ideologię i zapisał do klubu ludzi z podobnym pierdolcem, nie powinno mieć
    żadnego znaczenia w takich sprawach. Gdy dorosły człowiek jak rozwydrzony
    bachor strzela fochy, że on nie zdejmie czapki i nie stanie do zdjęcia, to
    nie należy mu dawać dowodu tożsamości i przyznawać zdolności do czynności
    prawnych tylko ubezwłasnowolnić i wysłać do szkoły do czasu zmądrzenia.

  • 3. Data: 2011-07-16 20:16:19
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Fri, 15 Jul 2011 04:00:15 -0700, Jan Bartnik napisał(a):

> [...]
    > takiego jest. Słyszałem o związkach wyznaniowych, które są ładnie w
    > prawie zamocowane i można listę znaleźć w rejestrze prowadzonym przez

    Jak dla mnie to albo
    podzbiór związków wyznaniowych: np jakiś zakon ma swoje prawa odnośnie
    nakryć głowy. Czyli coś w ramach tego co jest u nas zalegalizowane.
    albo
    nadzbiór związków wyznaniowych: np jestem członkiem zarejestrowanego we
    Włoszech związku wyznawców wirującej pizzy. Jest to wspólnota wyznaniowa
    ale, że jestem sam jeden w Polsce, to nie da się tutaj zarejestrować
    związku wyznaniowego.
    O dziwo, jedno drugiego nie wyklucza.