  • 1. Data: 2007-02-11 18:28:09
    Temat: Zus zaklada hipoteke
    Od: <m...@g...pl>

    Witam wszystkich!
    Zapewne nie jestem odosobnionym przypadkiem. Zus jakis czas temu
    wszedl mi na hipoteke domu za zalegle skladki. Chcialabym teraz
    splacic te hipoteke! Czy moze ktos mi doradzic w jaki sposob sie
    zabrac do tego. Nie mam pojecia jak sie to zalatwia. Jednoczesnie
    wspomne ze przebywam za granica i chcialabym to jakos wirtualnie
    poprowadzic . Czy jest to mozliwe?Za 3 tygodnie wybieram sie do Polski
    i moze udaloby sie cos ruszyc! Za wszelkie sugestie bardzo dziekuje!
    Pozdrawiam Jufi

  • 2. Data: 2007-02-11 21:32:04
    Temat: Re: Zus zaklada hipoteke
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    m...@g...pl napisał(a):
> [...]
    > poprowadzic . Czy jest to mozliwe?Za 3 tygodnie wybieram sie do Polski
    > i moze udaloby sie cos ruszyc! Za wszelkie sugestie bardzo dziekuje!

    Wyślij pismo do ZUSu z wnioskiem o podanie wysokości zadłużenia i
    porównasz to z wysokością wpisu na hipotece.
    Jeżeli będzie to ta sama kwota, więc zadłużenie nie wzrosło, oprócz
    odsetek. Jeżeli inna to i tak musisz ją uregulować. Jak wszystko
    uregulujesz to poprosisz o zaświadczenie, że nie jesteś im nic winien
    i składasz wniosek do Sądu o wykreślenie hipoteki.
    I to tyle w wielkim skrócie.

    Pozdrawiam
    michał

  • 3. Data: 2007-02-11 23:55:40
    Od: <m...@g...pl>

    "Mecenas" <m...@o...pl> wrote in message news:eqo1vu$7kh$1@news.onet.pl...

> [...]
    > uregulujesz to poprosisz o zaświadczenie, że nie jesteś im nic winien
    > i składasz wniosek do Sądu o wykreślenie hipoteki.

    Tak to sobie mniej wiecej wyobrazam
    Jeszcze tylko pytanie :
    Czy ZUS ma obowiazek uwarunkowany jakimis przepisami udzielenia takiej
    informacji. Nadmienie ze gdzies sie zapodzial dokument o tym wpisie do
    hipoteki. W jaki sposob moge sprawdzic hipoteke! udac sie do sadu czy tez
    moge wyslac pismo!
    Dziekuje i pozdrawiam
    Jufi

  • 4. Data: 2007-02-13 12:12:02
    Od: "PaRaDzIqS" <c...@j...cy-rot13>

    Użytkownik wrote:
    W jaki sposob moge sprawdzic hipoteke! udac sie do sadu czy
    > tez moge wyslac pismo!
    > Dziekuje i pozdrawiam
    > Jufi

    zrobic wglad do ksiegi albo zlozyc wniosek o wydanie odpisu z ksiegi
    wieczystej.

  • 5. Data: 2007-02-13 19:44:44
    Od: <m...@g...pl>

    "PaRaDzIqS" <c...@j...cy-rot13> wrote in message
    > Użytkownik wrote:
    > W jaki sposob moge sprawdzic hipoteke! udac sie do sadu czy
    >
    > zrobic wglad do ksiegi albo zlozyc wniosek o wydanie odpisu z ksiegi
    > wieczystej.

    Jeszcze jedno pytanie !
    czy jest mozliwe zlozenie wniosku o wydanie odpisu z ksiegi przez internet.
    Znalazlam druki do pobrania a;e zadnej informacji na temat jak wysylac!
    Czy pozostaje tylko tradycyjna poczta.?
    Czy ktos ma jakies info na ten temat , moze jakis link?
    Z gory dziekuje za udzielona pomoc !
    Pozdrawiam
    Jufi

  • 6. Data: 2007-02-13 20:26:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...pl wrote:

    > czy jest mozliwe zlozenie wniosku o wydanie odpisu z ksiegi przez internet.
    > Znalazlam druki do pobrania a;e zadnej informacji na temat jak wysylac!

    Hehehehe :)

    To nie w Polsce :)

    > Czy pozostaje tylko tradycyjna poczta.?

    Sugerowałbym jednak wziąć jeden dzień wolny i pofatygować się osobiście
    (tylko najpierw sprawdź, w jakich godzinach sekcja odpisów w danym dniu
    działa - jeśli w ogóle - oraz do której godziny działa kasa - bo czasami
    potrafi działać drastycznie krócej; przygotuj 30zł). Wtedy dostaniesz
    "od ręki".

    I w ogóle najpierw dowiedz się, czy ta księga jest już w elektronicznej
    formie, bo inaczej może być więcej biurokracji.

  • 7. Data: 2007-02-13 22:46:46
    Od: <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > I w ogóle najpierw dowiedz się, czy ta księga jest już w elektronicznej
    > formie, bo inaczej może być więcej biurokracji.

    Aha
    Dzieki za sugestie
    Zyjemy dalej w kraju cudow!
    Dziekuje za informacje