  • 1. Data: 2008-07-07 20:20:33
    Temat: Zrzeczenie się współwłasności samochodu
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Witam !

    Czy zrzeczenie się współwłasności samochodu (żona się zrzeka na rzecz
    męża) oprócz oświadczenia z podpisami obu współwłaścicieli wymaga
    potwierdzenia u notariusza ?

    Marek

  • 2. Data: 2008-07-07 20:26:11
    Temat: Re: Zrzeczenie się współwłasności samochodu
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Czy zrzeczenie się współwłasności samochodu (żona się zrzeka na rzecz
    > męża) oprócz oświadczenia z podpisami obu współwłaścicieli wymaga
    > potwierdzenia u notariusza ?

    Nie ma czegoś takiego jak zrzeczenie się własnosci na rzecz kogos.
    Pewnie masz na mysli darowizne. Akurat w przypadku samochodu kupionego w
    trakcie małzenstwa nie ma szans na zniesienie współwłasnosci :) A moze
    masz na mysli podział majątku ? Czyli intercyze ?

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 3. Data: 2008-07-07 20:37:16
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > trakcie małzenstwa nie ma szans na zniesienie współwłasnosci :) A moze
    > masz na mysli podział majątku ? Czyli intercyze ?

    Nie, nic z tych rzeczy. Po prostu w dowodzie rejestracyjnym właścicielem
    jestem ja a jako współwłaściciel wpisana jest żona. Chciałbym aby w
    dowodzie rejestracyjnym wpisany był tylko właściciel czyli ja.

    Marek

  • 4. Data: 2008-07-08 11:01:30
    Od: "Pawel Kaczmarek" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem ja a jako współwłaściciel wpisana jest żona. Chciałbym aby w
    > dowodzie rejestracyjnym wpisany był tylko właściciel czyli ja.

    Wystarczy sporządzić umowe darowizny, jeśli darczyńca (żona ) i obdarowany
    ( czyli Ty ) w dniu podpisania umowy jesteście małżeństwem to darowizna taka
    jest wolna od opłat skarbowych i urzędowych. Jeśli nie możesz zabrać żony
    wraz z umową do urzędu rejestracji pojazdów to wystarczy pełnomocnitcwo (
    bez notariuszy, odręczne domowe pismo) dwa dowody osobiste Twój i żony,
    oczywiście dowód rejestracyjny pojazdu, karta pojazdu jeśli była wydana i
    cierpliwość na stanie w kolejce. Jak masz wszystkie dokumenty to dostaniesz
    decyzje i dwie pieczątki w dowód rejestracyjny i karte pojazdu, oczywiście
    wcześniej w trakcie stania w kolejce należy wypełnić druk urzędowy i krótki
    wniosek.