  • 11. Data: 2010-12-21 17:47:39
    Temat: Re: Zniesławienie na newsach
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):
    > Ktoś zniesławił pana Kowalskiego pisząc na grupie newsowej, że p.
    > Kowalski jest chujem. Pan Kowalski chciałby pozwać nieznanego
    > osobnika,

    Chuj - polisyntetyczny język z rodziny języków
    majańskich, używany przez Indian w Gwatemali i Meksyku.

    W języku Duńskim słowo występuje w wyrażeniu -> i huj og hast (w
    wielkim pośpiechu)

    Huj oczywiście tez jest wyzwiskiem kierowanym do mężczyzn.
    Ale to juz "zniesławiony" musi udowodnić.

    IMHO marne szanse.
    --
    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-12-21 18:06:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-21 18:47, Krzysztof 45 pisze:

> [...]
    > pośpiechu)
    >
    > Huj oczywiście tez jest wyzwiskiem kierowanym do mężczyzn.
    > Ale to juz "zniesławiony" musi udowodnić.

    ... ale tylko wtedy gdyby była to rozmowa dwóch duńskich lingwistów. :)

    --
    spp

  • 13. Data: 2010-12-22 02:43:32
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45"

    > W języku Duńskim słowo występuje w wyrażeniu -> i huj og hast (w wielkim
    > pośpiechu)

    a czy huj og hast może być złamany ??

    macso

  • 14. Data: 2010-12-22 09:13:22
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 21 Gru, 12:14, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Tę informację (o braku możliwości ustalenia danych)
    > otrzymałeś ustnie, czy pisemnie?

    Ustnie.

    > Ale było inaczej.

    Ale nic konkretnego nie piszesz.

    MP-B

  • 15. Data: 2010-12-22 09:24:03
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 21 Gru, 12:12, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Teoretycznie tak, art. 488 kpk. W praktyce nie wiem kto miałby udostępnić
    > dane owego sprawcy.

    Czyli Kowalski powinien złożyć pozew o ochronę dóbr osobistych, do
    Sądu Okręgowego - ale którego? W pozwie powinien również wnieść o
    ustalenie danych pozwanego?

    MP-B

  • 16. Data: 2010-12-22 09:38:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 01:24:03 -0800, Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):

    > Czyli Kowalski powinien złożyć pozew o ochronę dóbr osobistych, do Sądu
    > Okręgowego - ale którego? W pozwie powinien również wnieść o ustalenie
    > danych pozwanego?

    Jak "zniesławienie" to nie pozew lecz akt oskarżenia, i nie do SO lecz
    SR, właściwego ze względu na miejsce popełnienia przestępstwa.

    A jeśli pozew to "ochrona dóbr osobistych" i wówczas faktycznie SO, ale
    dane powoda oczywiście należy podać w treści pozwu.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2010-12-22 11:20:18
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 22 Gru, 10:38, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Jak "zniesławienie" to nie pozew lecz akt oskarżenia, i nie do SO lecz
    > SR, właściwego ze względu na miejsce popełnienia przestępstwa.

    Ale osoba prywatna może wnieść akt oskarżenia chyba tylko po odmowie
    przez Prokuraturę?
    Miejscem popełnienia przestępstwa jest Internet; który sąd będzie
    właściwy? Kowalski chyba może złożyć w dowolnym sądzie, który
    następnie uzna się niewłaściwym i przekaże dokumenty do sądu
    właściwego?

    > A jeśli pozew to "ochrona dóbr osobistych" i wówczas faktycznie SO, ale
    > dane powoda oczywiście należy podać w treści pozwu.

    Czyli jesteśmy na początku. Jak uzyskać dane powoda? Wychodzi na to,
    że jednak Internet w pewnym sensie jest anonimowy...

    MP-B

  • 18. Data: 2010-12-22 11:44:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 03:20:18 -0800, Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):

    > Ale osoba prywatna może wnieść akt oskarżenia chyba tylko po odmowie
    > przez Prokuraturę?

    Nie, akurat z przedziału art. 212-216 kk zdecydowanie bez jakiegokolwiek
    udziału prokuratury. To jest prywatny akt oskarżenia.

    > Miejscem popełnienia przestępstwa jest Internet; który sąd będzie
    > właściwy? Kowalski chyba może złożyć w dowolnym sądzie, który następnie
    > uzna się niewłaściwym i przekaże dokumenty do sądu właściwego?

    W sądzie zamieszkania sprawcy.

    > Czyli jesteśmy na początku. Jak uzyskać dane powoda? Wychodzi na to, że
    > jednak Internet w pewnym sensie jest anonimowy...

    Nie jest. Masz IP, występujesz do dostawcy, na podstawie art. 29 ust. 2
    ustawy o ochronie danych osobowych o udostępnienie jego danych (póki
    przepis jest, bo lada dzień go nie będzie).
    A później już z górki.

  • 19. Data: 2010-12-22 11:52:10
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 22.12.2010 12:44, Olgierd wrote:

> [...]
    > ustawy o ochronie danych osobowych o udostępnienie jego danych (póki
    > przepis jest, bo lada dzień go nie będzie).

    Oj, jeszcze jakiegos cudzoziemca pozwa, i pod gorke bedzie
    miedzynarodowy skandal jak z kartoflami ;)

    http://www.ip-adress.com.nyud.net
    http://www.ip-adress.com/

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 20. Data: 2010-12-22 12:21:21
    Od: "Raist" <robike@@poczta.fm>

    Użytkownik "macso" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > a czy huj og hast może być złamany ??

    tak, jak się w tym wielkim pośpiechu wyp...li

    Raist