  • 1. Data: 2009-04-20 06:39:43
    Temat: Zmiana gminy i powiatu a DG
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    będę musiał zmienić swoje zameldowanie pomiędzy gminami niestety. Rozumiem,
    że muszę się rejestrować w nowej gminie ponownie w EDG i że tego nie
    przeskoczę? Ale czy jest jakaś szansa zostać w starym US?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-04-20 09:04:55
    Temat: Re: Zmiana gminy i powiatu a DG
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 08:39:43 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    > że muszę się rejestrować w nowej gminie ponownie w EDG i że tego nie
    > przeskoczę? Ale czy jest jakaś szansa zostać w starym US?

    Jeżeli zmiana adresu zamieszkania, powoduje inna przynależność do "US"-u to
    niestety, zgłaszasz się w trybie aktualizacyjnym do tego nowego właściwego.
    Numer NIP pozostaje oczywiście ten jeden który otrzymałeś daaawno temu :)

  • 3. Data: 2009-04-20 09:25:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 20 kwiecień 2009 11:04
    (autor Herald
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1nrrn9c1qqh76.1v1cnj000tzkc$.dlg@40tude.net>):

> [...]
    > to niestety, zgłaszasz się w trybie aktualizacyjnym do tego nowego
    > właściwego. Numer NIP pozostaje oczywiście ten jeden który otrzymałeś

    Do rzyci ;( Teraz należę pod II gliwicki a będę pod zabrski. A w gliwicach
    są przemiłe panie...

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-04-20 09:26:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > daaawno temu :)

    Do rzyci ;( Teraz należę pod II gliwicki a będę pod zabrski. A w gliwicach

    A wpis do EDG też muszę od zera, tak? Wykreślić się ze starej i określić w
    nowej? A ZUS zostaje jak był?

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-04-20 11:45:31
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 11:26:04 +0200, Tristan napisał(a):

    > A wpis do EDG też muszę od zera, tak?

    Tego nie wiem.
    Ale na zdrowy rozsądek ... faktycznie nie przerywasz, nie zawieszasz
    działalności - zmieniasz tylko adres zamieszkania. Lepiej zatelefonuj i się
    dowiedz jak się takie sprawy załatwia.

    > A ZUS zostaje jak był?

    Tak, pamiętaj tylko o zmianie "namiarów" na płatnika składek, jak i osobę
    ubezpieczoną :)

  • 6. Data: 2009-04-20 11:51:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > że muszę się rejestrować w nowej gminie ponownie w EDG i że tego nie
    > przeskoczę? Ale czy jest jakaś szansa zostać w starym US?

    Będę pisał z pamięci jak to się u mnie odbywało:

    1. Przemeldowałem się
    2. Poszedłem do starego urzędu gminy i złożyłem aktualizację wpisu
    (zmiana adresu)
    3. Urząd przesłał moje dokumenty do nowego urzędu gminy - trwało to z
    tydzień
    4. Po upływie tego czasu udałem się do nowego urzędu w celu otrzymania
    nowego wyciągu z EDG
    5. Na podstawie tego wyciągu zmieniłem dane w ZUSie, GUSie,i banku
    6. Chciałem wtedy złożyć NIP-1, ale w US powiedzieli, że dopiero jak
    będę miał komplet dokumentów, czyli nową umowę z bankiem z nowym
    adresem, lub chociaż zaświadczenie z banku o prowadzeniu konta na moje
    nowe dane
    7. Poczekałem zatem sobie tydzień na zaświadczenie w banku
    8. I w końcu złożyłem NIP-1 kończący ten proces.

    Na moje pytanie w US: jak mogę dopełnić 14-dniowego terminu na złożenie
    NIP-1, skoro muszę czekać na zaświadczenie z banku, pani powiedziała, że
    nic nie szkodzi, jak się spóźnię.

    --
    Liwiusz