  • 1. Data: 2005-11-08 23:11:46
    Temat: Złodziejska Spółdzielnia Mieszkaniowa
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

    Witam Szanowne Grono :)

    Proszę o pomoc prawna w kwestii wyegzekwowania od Spółdzielni Mieszkaniowej
    prawidłowej pracy instalacji ciepłej wody utrzymaniowej (cyrkulacja ciepłej
    wody). Budynek ten jest wybudowany z funduszów KFM i ma 2 lata. Przez pierwsze
    pół roku ciepłą wodę mogłem uzyskać o każdej porze dnia i nocy po spuszczeniu
    kilku litrów wody (instalacja wewnątrz mieszkania). Następnie w godzinach
    rannych, nocnych i czasami w ciągu dnia trzeba było spuszczać pół wanny wody
    żeby uzyskać wode letnią. Zgłosiłem to do Spółdzielni i po kilku telefonach i
    bezpośrednim kontakcie z konserwatorem instalacji ciepłą wodę miałem spowrotem.
    Po pół roku sytuacja sie powtorzyła. Zgłaszałem to wielokrotnie do Spółdzielni
    i wmawiano mi że napewno mam kamień w sitkach przy kranach i inne głupoty.
    Przy spisywaniu licznika pół roku temu napisałem, że w związku z faktem że
    woda ciepła nie jest na żądanie proszę o rozliczenie 30% wody ciepłej jako
    zimnej. Prośba została spełniona ale z cyrkulacją jest jak było. Wszelkie
    telefony do Spółdzielni nic nie wnoszą albo pani mówi że przyjęła albo, że
    prezesa nie ma a tylko on się zajmuje tym itp. Mam już dośc wstawania o 5
    minut wcześniej żeby odkręcić wodę i czekać aż pojawi się ciepła woda.

    Jakie czynności prawne moge wykonać jako członek Spółdzielni Mieszkaniowej
    oraz Członek Rady Nadzorczej ?

    Według mnie to jawne złodziejstwo. Węzeł Cieplny jest Spółdzieli, a opłaty za
    m3 wody są najdroższe w całym mieście.

    Znalazłem podstawę prawną ale nie wiem jak ją użyć.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r.w sprawie
    warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
    § 120. 1. W budynkach, z wyjątkiem jednorodzinnych, zagrodowych i rekreacji
    indywidualnej, w instalacji ciepłej wody powinien być zapewniony stały obieg
    wody, także na odcinkach przewodów o objętości wewnątrz przewodu powyżej 3 dm3
    prowadzących do punktów czerpalnych.
    2. Instalacja ciepłej wody powinna zapewniać uzyskanie w punktach czerpalnych
    temperatury wody nie niższej niż 55°C i nie wyższej niż 60°C, przy czym
    instalacja ta powinna umożliwiać przeprowadzanie jej okresowej dezynfekcji
    termicznej przy temperaturze wody nie niższej niż 70°C.

    Nadmienie jeszcze, że usterki zgłoszone 2 lata temu do dnia dzisiejszego nie
    zostały usunięte mimo ciągłych monitów.

    Dziękuję z góry za wszelką pomoc.

    Adam