  • 81. Data: 2023-05-10 11:36:46
    Temat: Re: Zbieg wykroczeń
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 May 2023 09:58:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jak elektryki :-) Tylko będą musieli jeszcze wdrożyć jakąś dyrektywę o
    > budowie basenów co kilkaset metrów, gdzie w razie pożaru będzie można
    > zepchnąć te "pochodnie".

    To wdrozą.
    Albo wdrożą przepis, ze samochód nie ma prawa sie palić :-)

    > Dla nas dowody osobiste są czymś normalny. Nie ogarniamy krajów, które
    > tego nigdy nie miały, a wbrew pozorom jest ich cała masa.

    A tu przychodzi jakas Unia i mowi, ze masz zostawic policji swoje
    odciski palców.

    W USA co prawda w PJ odcisk kciuka był.

    > Są też szkielety, które dodają "mocy".

    Postęp. Kiedys byly za cieżkie i baterie na krótko starczaly,
    dzis lepsze są.

    > A jeszcze 100 lat temu wysłanie
    > na kilka kilometrów bez druta wiadomości o rybakach na krze było wyczynem.

    Tez postęp.

    J.

  • 82. Data: 2023-05-11 01:59:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A tu przychodzi jakas Unia i mowi, ze masz zostawic policji swoje
    > odciski palców.
    >
    > W USA co prawda w PJ odcisk kciuka był.

    Przekraczanie granicy na odcisk palca i skan paszportu jest bardzo
    wygodne. Tym bym sie nie przejmował. Gorzej jak ubezpieczyciele dorwa
    się do map genetycznych.

    Nb. właśnie wymieniam tu u siebie kartę pobytu i odcisku palca juz nie
    chcą. Chcą skan tęczówki

    > Postęp. Kiedys byly za cieżkie i baterie na krótko starczaly,
    > dzis lepsze są.

    > Tez postęp.

    Obecnie jest realizowana cześć komputacyjno-mechanistyczna tego co
    kiedyś uchodziło za sf. Mnie ciekawi, co będzie kolejną rewolucją.
    Jeszcze sporo podstawowych "wymysłow" sf pozostaje nierozwiązana, choc
    już czyni się zakusy - kwantowe splątania, te sprawy.

    --
    Marcin

  • 83. Data: 2023-05-11 06:37:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Jeszcze sporo podstawowych "wymysłow" sf pozostaje nierozwiązana, choc
    > już czyni się zakusy - kwantowe splątania, te sprawy.

    Na razie na horyzoncie jest sztuczna inteligencja (tak wiem że GPT to
    nie jest inteligencja).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2023-05-11 08:34:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 May 2023 23:59:17 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > się do map genetycznych.
    >
    > Nb. właśnie wymieniam tu u siebie kartę pobytu i odcisku palca juz nie

    Za łatwo podrobic?
    Bo chyba sie nie przejmują prawami obywateli?

    J.

  • 85. Data: 2023-05-12 01:05:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Za łatwo podrobic?

    Tak by się wydawało. Może faktycznie i łatwo. Zdaje się nawet dla
    ajfonowych wynalazków dość szybko zademonstrowało, że da się to obejść
    sztucznym paluchem, więc pewnie i jakąś miękką folią też się da.

    > Bo chyba sie nie przejmują prawami obywateli?

    Mało kto się w tym względzie przejmuje.

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2023-05-12 01:06:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na razie na horyzoncie jest sztuczna inteligencja (tak wiem że GPT to
    > nie jest inteligencja).

    W sumie tego GPT w takiej postaci to chyba za wielu nie przewidziało.

    --
    Marcin

  • 87. Data: 2023-05-12 01:16:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-10, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No więc coś by trzeba pokombinować, żeby potencjalne zagrożenie
    > zwalczyć. Może zrobić tak, że urządzenie ma dwa tryby. Jeden po
    > oświetleniu odsyła do tego nadajnika sygnał, że "jestem OK!" bez

    Co to znaczy, że jest OK?

> [...]
    > było sobie wysyłać jakoś dowolnie i byśmy nie wywołali problemu
    > "RADIOSTOPu" - znanego co bardziej zaawansowanemu gronu tropicieli
    > "zagadek kryminalnych". Jeśli by te moduły mogły mieć kontakt radiowy z
    > centralą, to można by kombinować z szyfrowaniem jednokierunkowym.
    > Powiedzmy propagowany raz na kilka godzin klucz publiczny i ręczne
    > urządzenia uprawnionych mające dostęp do klucza prywatnego podpisującego
    > polecenie "STOP". Przyznam, że rzecz wymyśliłem "na kolanie" i pewnie by
    > wymagała przegadania, ale wydaje się to technicznie możliwe.

    Mi tam się nadal wydaje, że nadajnik o małym zasięgu byłby lepszy, niż w
    sumie budowanie od podstaw całej sprzętowej infrastruktury.
    Wystarczyłoby przeprogramować obecne urządzenia widi, żeby obsługowały
    specyficzny protokół.

    > Drugi pomysł, jaki mi przyszedł do głowy, to jakieś zabezpieczenie, że
    > odbiornik opromieniowania laserem ma obok moduł wykrywający światło
    > stopu i jeśli wykryje, że naciskasz hamulec, a nie wykrywa światła, to
    > wdraża procedurę hamowania. Przy okazji wymuszałoby to wymianę żarówki

    To też wymagałoby rozbudowanej, nowej infrastruktury. Dodatkowo, nie
    wygląda mi, żeby to wykrywanie stopu było takie proste.

    > "STOPu", która nie byłaby jakąś szczególnie złą opcją i uciążliwą dla
    > motocyklisty. Wymyślenie folii blokującej promieniowanie lasera, ale nie
    > blokującej czerwonego światła nie jest proste - choć pewnie zaraz ktoś

    Jest proste. Laser to bardzo wąska spektralnie emisja. Światło stopu
    jest polichromatyczne (w obrębie czerwieni). Musiałyś leislacyjnie
    wymusić używanie źródeł światła (np. LED), które spektralnie pokrywają
    się z tym laserem.

    Jak często się takie pościgi zdarzają?

    --
    Marcin

  • 88. Data: 2023-05-12 07:22:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co to znaczy, że jest OK?

    Żeby się kulson odpier....;) No chyba że robert zaraz dołoży funkcję że
    sprawdza prawko i przegląd i jak jest źe to wystała I'm bad;)

    Mam taką funkcję, tylko projektanci byli mądrzejsi od ciebie - jak się
    przepali żarówka stopu to świeci się po pierwszym użyciu hamulca
    kontrolka że światło "nie robi". No ale nikt nie wpadł na pomysł, że
    skoro stopy nie działają i inni nie wiedzą że hamujesz, to należy
    automatycznie wyheblować bezs ostrzeżenia na drodze. A potem wezwać
    lawetę i pojechać na tanksztele żeby kupić żarówkę;)

    > To też wymagałoby rozbudowanej, nowej infrastruktury. Dodatkowo, nie
    > wygląda mi, żeby to wykrywanie stopu było takie proste.

    Jest - moja 40 letnia honda ma.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 89. Data: 2023-05-12 07:24:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W sumie tego GPT w takiej postaci to chyba za wielu nie przewidziało.

    Znaczy przewidzieć to przewidywano. Natomiast zaskoczeniem było to że
    już teraz i że to w zasadzie moduł językowy a nie żadna sztuczna
    inteligencja jako taka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2023-05-12 12:26:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 May 2023 07:22:29 +0200, Shrek wrote:

    > Mam taką funkcję, tylko projektanci byli mądrzejsi od ciebie - jak się
    > przepali żarówka stopu to świeci się po pierwszym użyciu hamulca
    > kontrolka że światło "nie robi".

    Moja vectra sprawdza na bieżąco, nawet bez swiecenia.

> [...]
    > automatycznie wyheblować bezs ostrzeżenia na drodze. A potem wezwać
    > lawetę i pojechać na tanksztele żeby kupić żarówkę;)

    Jak cie kulson zobaczy, to powinien zatrzymac, i "zatrzymac" DR.
    A potem ewentualnie wezwac lawetę.

    Czyli ... automat moze wylączyc silnik :-)

    J.