  • 1. Data: 2007-07-09 11:38:32
    Temat: Zastrzeżona nazwa - popularna fraza
    Od: w...@g...com

    Witam,

    Szukałem trochę na temat rejestracji znaków towarowych, ale nie wiele
    znalazłem na dotyczący mnie problem - znaków towarowych będących
    potocznymi sformułowaniami.

    Załóżmy, że rejestruje ,,Restauracja Staromiejska" lub ,,Restauracja na
    Starym Mieście" i teraz przeglądam reklamy na google (lub dowolnie) i
    widzę np: Wspaniała Restauracja Staromiejska, czy wspomniane
    Rewelacyjna Restauracja na Starym Mieście. To samo może być np w meta
    tagach.

    Czy mam prawo wnoszenie o zaniechania reklamowania się używając
    takiego sformułowania ? Może ktoś ma gotowy namiar na prawne regulacje
    takich spraw ?

    To troche tak jak bym reklamował siebie że produkuje wspaniały micro
    soft ? Lub który jest windows na świat ? W każdym razie nie chce
    komentować doboru takiej nazwy dla firmy bo to inna sprawa :D

    Pozdrawiam
    mAro

  • 2. Data: 2007-07-09 11:51:39
    Temat: Re: Zastrzeżona nazwa - popularna fraza
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    .com...

    > Czy mam prawo wnoszenie o zaniechania reklamowania się używając
    > takiego sformułowania ?

    z tego co mi sie obilo o uszy nie masz prawa i chyba nawet nie
    zarejestrujesz takiej nazwy, chyba ze jako znak graficzny, ale nie jako
    nazwe w sensie slow

  • 3. Data: 2007-07-09 12:32:37
    Od: w...@g...com

    On 9 Lip, 13:51, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > z tego co mi sie obilo o uszy nie masz prawa i chyba nawet nie
    > zarejestrujesz takiej nazwy, chyba ze jako znak graficzny, ale nie jako

    Dzieki,

    Nawet nie wiem jeszcze gdzie grzebac. Patrze w bazach UPRP i widze np.
    znak slowno-graficzny "Restauracja Wiejska Chata" i teraz wiejskich
    chat moze byc wiele pojawiajacych sie w kontekscie opisu miejsca. No
    ale jezeli ktos uzywajac tej nazwy w reklamie wymienia słowa w tej
    samej kolejności oraz kazdy wyraz z wielkiej litery ? Powiem ze chodzi
    mi troche o promowanie sie w internecie gdzie slowa maja zanczenie
    niebagatelne.

    Pozdrawiam
    mAro

  • 4. Data: 2007-07-09 12:35:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Powiem ze chodzi
    > mi troche o promowanie sie w internecie gdzie slowa maja zanczenie
    > niebagatelne.

    to w takim wypadku wystarczy dobrze strone opisac, meta keywords
    "odpowiednie" dac i wtedy bedziesz mial duuuuzo odwiedzin :)

  • 5. Data: 2007-07-09 12:43:41
    Od: w...@g...com

    On 9 Lip, 14:35, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik <w...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:1183984357.815477.273690@n2g2000hse.g
    ooglegroups.com...

    > to w takim wypadku wystarczy dobrze strone opisac, meta keywords
    > "odpowiednie" dac i wtedy bedziesz mial duuuuzo odwiedzin :)

    No tak, z tym że akurat z mojej pozycji mi to przeszkadza :D
    Nie mozna miec patentu na "zaklad mechaniczny" ale co jezeli "Zaklad
    Mechaniczny na Zakrecie" - i konkurencje ktora pisze ze nasz Zaklad
    Mechaniczny Zakrecie sie znajduje........ ? zachowujac wielkosc
    liter ??

    Pozdrawiam
    mAro

  • 6. Data: 2007-07-09 12:51:24
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jul 9, 2:43 pm, w...@g...com wrote:

> [...]
    > Mechaniczny na Zakrecie" - i konkurencje ktora pisze ze nasz Zaklad
    > Mechaniczny Zakrecie sie znajduje........ ? zachowujac wielkosc

    Ogladales "Masz wiadomośc" z Hanksem i Ryan? Ona tez mu zarzucala ze
    oni nazywaja sie "Ksiegarnia na rogu" a oni pisza "ksiegarnia za
    rogiem". W sadzie sie nie skończyło.