eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Zapomniana" faktura - kto odpowiada? › "Zapomniana" faktura - kto odpowiada?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "Zapomniana" faktura - kto odpowiada?
    Date: Fri, 13 Jan 2006 14:29:01 +0100
    Organization: Multimedia Polska sp. z o.o.
    Lines: 32
    Message-ID: <dq89uu$bp1$1@news.mm.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-108-47.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1137158942 12065 81.190.108.47 (13 Jan 2006 13:29:02 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 13 Jan 2006 13:29:02 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:358223
    [ ukryj nagłówki ]

    Jest taka sytuacja:
    Firma X świadczy firmie A comiesięczne usługi i wystawia z tego tutułu
    faktury.
    Czy firma A jest w jakiś sposób zobowiązana do pamiętania o tym fakcie i w
    momencie, gdy faktury z jakichś przyczyn nie otrzyma, to w jej obowiązku
    leży zgłoszenie tego do firmy X? Nie mówię tu oczywiście o dobrej woli, bo
    zazwyczaj takie rzeczy się zgłasza, jeśli ma się świadomość, że faktura nie
    doszła, ale zdarzają się przypadki, gdy osoba pracująca w firmie A i
    odpowiedzialna za obieg faktur i płatności po prostu przeoczy/nie zauważy,
    że takiej faktury nie ma. Czy firma X ma prawo do zrzucenia
    odpowiedzialności za tę sytuację na firmę A?
    Taki zapis ma w swoim regulaminie Telekomunikacja Polska (to klient ma
    zgłaszać, że nie dostał faktury, a jeśli nie zgłosi, to on płaci gapowe, a
    nie TP), ale czy jest on oparty na jakimś bardziej ogólnym przepisie prawnym
    czy też TP wymyśliła go sobie na własne potrzeby.
    A wracając do pierwszej sytuacji. Dziwnym trafem złożyło się, że firma
    wystawiająca nam osobne faktury za m.in. wynajem pomieszczeń, usługi
    telefoniczne, usługi internetowe, usługi logistyczne, wypożyczanie
    samochodów i od czasu do czasu za inne drobne rzeczy, w połowie roku
    zaprzestała wystawiać faktury za jedną z tych usług. Nie zostało to przez
    nas zauważone (po prostu faktur jest taka ilość, że trudno pamiętać, czy
    ktoś czasem nie zapomniał o wystawieniu którejś z nich) przez cały ten czas
    i dopiero kilka dni temu tamta firma odkryła swoje niedopatrzenie.
    Momentalnie zwaliła całą winę na nas, tłumacząc się, ze wg prawa, to w
    naszym obowiązku jest przypomnieć usługodawcy, ze nie otrzymaliśmy faktury.
    Zgadzam się, że jest to naszym obowiązkiem w momencie, jeśli się to zauważy,
    ale czy ten obowiązek jest zawsze i defaultowo? Pytam się o to, ponieważ
    firma chce nas obciążyć dodatkowymi kosztami z tytułu całej tej sytuacji.

    --
    PozdrawiaM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1