  • 1. Data: 2009-06-18 07:45:59
    Temat: Zapłata za usługę pobrana- usługa nie wykonana - jaki zwrot?
    Od: "mak" <m...@w...de>

    Pytanko

    Zlożyłem w pewnej firmie zlecenia na założenie domeny internetowej, w
    systemie mam informację, ze domena została założona, pieniązki za usługę
    pobrane i niby cacy...

    Jednak prawdopodobnie - ponoć się to zdarza niezwykle rzadko - ktoś
    równoczesnie ze mną zakładał identyczną domenę - ten ktoś CHYBA widnieje w
    sytemie jako właściciel domeny...

    Czego mogę się domagać od firmy która niezrealizowała mojego zamówienia -
    napisała, że zrealizowała :(
    A pieniążki pobrała....

    Wyjaśnienia sprawy trwają...

    Czy jak w formie zaliczki - podwójny zwrot, czy inną kasę za utracone
    korzyści..??

    Pozdr
    maki

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4165
    (20090618) __________

  • 2. Data: 2009-06-18 09:32:16
    Od: kuba <j...@g...com>

    mak pisze:

    > Jednak prawdopodobnie - ponoć się to zdarza niezwykle rzadko - kto?
    > równoczesnie ze mnš zakładał identycznš domenę - ten kto? CHYBA widnieje w
    > sytemie jako wła?ciciel domeny...
    >
    > Czego mogę się domagać od firmy która niezrealizowała mojego zamówienia -
    > napisała, że zrealizowała :(
    > A pienišżki pobrała....

    Zwrotu pieniędzy.

    > Wyja?nienia sprawy trwajš...
    >
    > Czy jak w formie zaliczki - podwójny zwrot, czy innš kasę za utracone
    > korzy?ci..??

    Raczej nic z tych rzeczy.

    pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2009-06-18 09:57:18
    Temat: Re: Zap?ata za us?uge pobrana- us?uga nie wykonana - jaki zwrot?
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    mak wrote:

    > Czego moge sie domagaae od firmy która niezrealizowa?a mojego zamówienia -
    > napisa?a, ?e zrealizowa?a :(
    > A pieni??ki pobra?a....

    Zwrotu kasy.

    > Wyjaoenienia sprawy trwaj?...
    >
    > Czy jak w formie zaliczki - podwójny zwrot,

    Pomyliles z zadatkiem - przy zaliczce kasa jest zawsze zwracana.

    > czy inn? kase za utracone
    > korzyoeci..??

    Jesli potrafisz udowodnic swoje straty (nie zadne moralne czy osobiste ,
    tylko np zmniejszenie przychodow sklepu internetowego itp, cos na co
    mozesz miec dowody na pismie - ogolnie ciezko cokolwiek udowodnic) to
    mozesz sadzic sie cywilnie. Ale nie oczekuj nie woadomo czego - tu nie
    USA czy UK - dostaniesz np 500 pln i koniec - a wyrok po 3-4 latach.

  • 4. Data: 2009-06-18 11:14:24
    Od: kuba <j...@g...com>

    Maverick pisze:

> [...]
    > tylko np zmniejszenie przychodow sklepu internetowego itp, cos na co
    > mozesz miec dowody na pismie - ogolnie ciezko cokolwiek udowodnic) to

    Nie wiem dokładnie, jak taki system funkcjonuje, ale wątkotwórca pisał o
    tym, że ktoś najprawdopodobniej ktoś się zarejestrował przed nim i z
    tego wnioskuję, że jest to proces zautomatyzowany.

    Ja bym to raczej rozpatrywał w kontekście niezawinionej niemożliwości
    świadczenia, w związku z tym nawet wykazanie szkody nic mu nie da.
    Jedynie może żądać zwrotu swojego świadczenia.

    pozdrawiam
    kuba

  • 5. Data: 2009-06-18 11:25:58
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Pomyliles z zadatkiem - przy zaliczce kasa jest zawsze zwracana.

    O i tu mam pytanie, rezerwuje wlasnie wczasy i taki zapis (potwierdzenie
    email):

    "Doba hotelowa rozpoczyna się od godz. 13:00, kończy się o godz. 11:00.
    Dodatkowa opłata w Hotelu *****: Opłata klimatyczna 1,50 za osobe.
    Płatność w hotelu za pobyt honorowana jest gotówka oraz kartą kredytową.
    W przypadku anulacji dokonanej rezerwacji, zaliczka pokrywa koszty
    manipulacyjne Hotelu."

    Czyli co? Moge zrezygnowac na dzien wczesniej, oni mi powiedza ze 1000zl poszlo
    sie ***** a ja im wytaczam proces i powoluje sie na mail => wygrywam sprawe?
    Ale czy mail bedzie dowodem wiazacym?

    Tak teoretycznie bo nie zamierzam rezygnowac no chyba ze np czlowiek bedzie
    mial wypadek... to pytam na wszelki wypadek :)