  • 11. Data: 2008-09-17 20:25:39
    Temat: Re: Zakup na działalność gospodarczą innej osoby
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Raczej poprawny obrót kasą. Wiele domów powstało na firmy, że o wyposażeniu nie
    wspomnę, hektolitry wódki dziennie się przelewa na firmę, biliony prywatnych rozmów
    telefonicznych zostało na firmę zaksięgowanych i miliardy e-maili prywatnych zostało
    wysłanych przy użyciu firmowego kompa i łącza. Więc jak mawia poeta "Weź nie
    pier*ol!"*

    No tak, ale tutaj wchodzą w grę kwestie licencyjne, gwarancyjne i inne
    takie - o to chciałem się głównie zapytać, a nie tam US.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 12. Data: 2008-09-17 20:46:22
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" <k...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Sprzęt nie będzie nigdy twój, chyba ze po amortyzacji odkupisz go od
    > "firmy", no i na dodatek jest to po prostu przestępstwo.

    Sprzet nie jest jego, tylko firmy, która go kupiła. czy jest jakiś zakaz
    używania go prze osoby trzecie? Bo jak nie ma, to gdzie to przestepstwo ?

    Pozdrawiam Przemek

  • 13. Data: 2008-09-17 21:05:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał

    > Sprzet nie jest jego, tylko firmy, która go kupiła. czy jest jakiś
    > zakaz używania go prze osoby trzecie? Bo jak nie ma, to gdzie to
    > przestepstwo ?

    Uszczuplenie należności budżetu z tytułu VAT oraz PIT/CIT.

  • 14. Data: 2008-09-17 22:11:02
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    wiadomości news:garre8$dlg$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał

    > Uszczuplenie należności budżetu z tytułu VAT oraz PIT/CIT.

    Czy jest w przepisach zakaz pożyczania sprzetu firmowego osobie prywatnej ?

    Pozdrawiam Przemek

  • 15. Data: 2008-09-18 00:07:34
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Przemek Lipski wrote:
    > Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:garre8$dlg$1@news.onet.pl...

    > Czy jest w przepisach zakaz pożyczania sprzetu firmowego osobie prywatnej ?

    Pewnie nie. Ale sprzet pozyczony... jest dalej wlasnoscia firmy. A nie
    tego komu zostal pozyczony. Moze sie to okazac pewna niedogodnoscią...

  • 16. Data: 2008-09-18 05:51:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał

    > Czy jest w przepisach zakaz pożyczania sprzetu firmowego osobie
    > prywatnej ?

    Zakazu nie ma, są skutki podatkowe a stąd do pierdla niedaleko.
    Czy ta firma to wypożyczalnia takiego sprzętu? Jeśli tak,
    to rozumiem że firma pobiera jakieś opłaty za to wypożyczenie
    i księguje je jako przychody?
    A jeśli dany sprzęt nie jest w ogóle potrzebny w firmie i został
    zakupiony jedynie po to by nieodpłatnie go "wypożczać", to nie
    było podstaw do zaliczenia go do kosztów uzyskania przychodów
    i odliczenia vatu.
    A po stronie "pożyczającego" możemy się doszukać nieodpłatnego
    świadczenia i tu też podateczek nie opłacony ;]

  • 17. Data: 2008-09-18 06:02:51
    Od: "wt" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie nie. Ale sprzet pozyczony... jest dalej wlasnoscia firmy. A nie
    > tego komu zostal pozyczony. Moze sie to okazac pewna niedogodnoscią...
    >
    >=======
    poza tym pozyczenie spzretu jest tez usluga, ktora ma pewna wartosc
    rynkowa - i firma powinna wykazac to w swoich przychodach i uregulowac z
    tego tytulu nalezny VAT

  • 18. Data: 2008-09-18 06:57:06
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2008 23:05:09 +0200, Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał
    > Uszczuplenie należności budżetu z tytułu VAT oraz PIT/CIT.

    Cóż w tym złego, że człowiek nie da się okraść przez państwowego łupieżcę? ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 19. Data: 2008-09-18 07:07:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał

    > Cóż w tym złego, że człowiek nie da się okraść przez
    > państwowego łupieżcę? ;)

    To nie jest złe tylko nielegalne ;)

  • 20. Data: 2008-09-18 15:05:06
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    wiadomości news:gasq9r$8oh$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Czy ta firma to wypożyczalnia takiego sprzętu? Jeśli tak,
    > to rozumiem że firma pobiera jakieś opłaty za to wypożyczenie

    Firma nie jest wypożyczalnią i nie będzie, a że grzecznościowo coś użyczyła,
    to nie pzrestępstwo.

> [...]
    > zakupiony jedynie po to by nieodpłatnie go "wypożczać", to nie
    > było podstaw do zaliczenia go do kosztów uzyskania przychodów

    Oczywiście, że jest potrzebny, ale nie non stop i akurat pożyczony został
    znajomemu...

    > A po stronie "pożyczającego" możemy się doszukać nieodpłatnego
    > świadczenia i tu też podateczek nie opłacony ;]

    Bardzo to naciagane wszystko z tymi podateczkami.

    Pozdrawiam Przemek