  • 1. Data: 2006-05-15 13:06:33
    Temat: Zakaz używania prywatrnych komórek
    Od: "Marek Dul" <m...@g...pl>

    Witam,

    mam pytanie: czy pracodawca ma prawo zakazać używania na terenie firmy
    prywatnych telefonów komórkowych? Wiem, że tego typu zakazy są np. w
    bibliotekach ale tam ja decyduję kiedy chcę wyjść i zadzwonić. W pracy
    takiej możliwości nie mam, chociaż np. na papierosa wyjść sobie mogę, więc
    nie chodzi tu o czas pracy tylko o jakieś szykanowanie.

    Pozdrawiam
    jedi

  • 2. Data: 2006-05-15 13:18:15
    Temat: Re: Zakaz używania prywatrnych komórek
    Od: ">>smola<<" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Dul" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takiej możliwości nie mam, chociaż np. na papierosa wyjść sobie mogę, więc
    > nie chodzi tu o czas pracy tylko o jakieś szykanowanie.

    no jasne że może.. dlaczego nie? reguluje to zapewne jakiś wewnętrzny
    regulamin firmy...

  • 3. Data: 2006-05-15 13:33:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    > no jasne że może.. dlaczego nie?

    Właśnie. Dlaczego nie.
    Używania czy posiadania? Bo jeżeli ktoś dojeżdża samochodem, to
    może zostawić w samochodzie ;-)
    Jeżeli piechotą, to może zostawić w domu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają.

  • 4. Data: 2006-05-15 15:07:13
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > takiej możliwości nie mam, chociaż np. na papierosa wyjść sobie mogę, więc
    > nie chodzi tu o czas pracy tylko o jakieś szykanowanie.

    Popros o wewnetrzny regulamin firmy na pismie. Majac go w reku anonimowo
    zapytaj Okregowego Inspektora Pracy.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-05-15 15:58:29
    Od: ">>smola<<" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e4a00g$g4m$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zostawić w samochodzie ;-)
    > Jeżeli piechotą, to może zostawić w domu.

    nie wiem jakie to ma znaczenie w tym momencie... bo w sumie kolega Marek Dul
    nie sprecyzował dokładnie o co chodzi.
    ale ja nie widze żadnego problemu w zabronieniu posiadania na terenie
    zakładu pracy tel;efonu prywatnego. mój znajomy pracował w firmie która sie
    zajmuje serwisem komórek. no i chyba nie musze dalej pisać...
    nawet jeśli firma ma inny charakter... to tez nie widzę problemu...

  • 6. Data: 2006-05-15 17:41:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    > mój znajomy pracował w firmie która sie
    > zajmuje serwisem komórek. no i chyba nie musze dalej pisać...

    Napisz, napisz, pośmiejemy się ;-)
    Czemu to niby miałoby przeszkadzać?

    > nawet jeśli firma ma inny charakter... to tez nie widzę problemu...

    Wydaje mi się, że jedynym logicznym wytłumaczeniem jest, żeby
    pracownicy skupiali się na pracy, nie na marnowaniu czasu na
    gadaniu o prywatnych sprawach. I tak to jest naciągane, ale od
    biedy jest logiczne. Mam kolegę, który dziennie na fajkach
    spędzał więcej czasu niż ja na prywatnych telefonach z firmy
    przez tydzień :-) To ja tak mało dzwoniłem :-) I kogo tu
    należałoby szykanować?

  • 7. Data: 2006-05-15 17:43:37
    Od: ">>smola<<" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e4aegc$lnf$1@inews.gazeta.pl...
    > Napisz, napisz, pośmiejemy się ;-)
    > Czemu to niby miałoby przeszkadzać?

    a chociażby przyszedłbys sobie i wymienił pęknięty wyświetlacz etc.
    wystarczy??????????

  • 8. Data: 2006-05-15 18:43:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:e4aegc$lnf$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > a chociażby przyszedłbys sobie i wymienił pęknięty wyświetlacz etc.
    > wystarczy??????????

    Domyślałem się podobnych rzeczy ;-)
    Jeżeli pracodawca chce traktować pracowników jak złodziei, to
    współczuję pracownikom. A może szefowi? Jeśli zatrudnia takich,
    których podejrzewa o machlojki. Biedak spać po nocach pewnie nie
    może ;-)
    Jak dotąd miałem szczęście. W żadnej dotychczasowej firmie, gdzie
    pracowałem, żaden z pracowników nie ukradł nic. A naprawdę było
    co kraść.
    W jednej tylko prezes "ukradł". Stan magazynowy się nie zgadzał.
    Po długim wnikliwym dochodzeniu, wypytując coraz wyższych
    stanowiskiem, w końcu ktoś zadał drażliwe pytanie prezesowi.
    "Aaaaa, tak, wziąłem i zapomniałem powiedzieć". Było wiadomo, że
    nikt z pracowników nie ukradł. Conajwyżej rzeczy się
    zdematerializowały i teleportowały z pominięciem świadomości
    zabierającego:-)

  • 9. Data: 2006-05-15 19:58:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:e4aegc$lnf$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > a chociażby przyszedłbys sobie i wymienił pęknięty wyświetlacz etc.
    > wystarczy??????????

    Matko boska... To strach pomyśleć, jakie restrykcje wprowadziłby
    "geniusz" o twoim "poziomie umysłowym" w fabryce odzieżowej ;->

  • 10. Data: 2006-05-15 20:00:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Dul wrote:

    > mam pytanie: czy pracodawca ma prawo zakazać używania na terenie firmy
    > prywatnych telefonów komórkowych?

    A jak stwierdza, czy telefon prywatny czy służbowy? ;->

    > Wiem, że tego typu zakazy są np. w
    > bibliotekach ale tam ja decyduję kiedy chcę wyjść i zadzwonić.

    Mają one wyłącznie charakter porządkowy - tzn. używać sobie komórki
    możesz, bylebyś nie przeszkadzał innym gadaniem (czyli: wyłącz dzwonki i
    SMSuj do woli).