    From: "Deuter" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zadłużone mieszkanie a spadek
    Date: Wed, 29 Jan 2003 18:48:54 +0100

    Witam szanownych grupowiczów. Może ktoś będzie mi w stanie wyjaśnić taką oto
    prostą sprawę.
    Po zmarłej niedawno Mamie mam do przejęcia spadek (jedyny spadkobierca, tu
    wszystko jasne) jest to mieszkanie własnościowe. Nie mogę na dzień
    dzisiejszy sądownie przejąć mieszkania ponieważ nie mam kilkunastu tysięcy
    do zapłacenia US z tytułu spadku i to w 30dni, a lokum własnościowe już
    posiadam. Mieszkanie nie było opłacane przez kilka miesięcy i narosła
    zaległość czynszu i funduszu remontowego. I tu mam pytanie, czy zarządca
    nieruchomości może oddać sprawę do sądu o zapłatę zaległości, jeżeli nie ma
    w tym momencie faktycznego właściciela? Czy wogóle może mnie pozywać w
    zaistniałej sytuacji?

    Dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi.