  • 1. Data: 2003-04-01 13:38:14
    Temat: Wyrok w sadzie pracy o zalegle wynagrodzenie - co dalej?
    Od: Zimnoręki DysoN <d...@i...pl>

    Witam

    Prosilbym o wskazowki co do dalszego postepowania w takiej oto sytuacji:

    Ze wzgledu na niewyplacenie wynagrodzenia skierowalem do sadu pracy
    pozew przeciw mojemu bylemu pracodawcy (spolka z o.o.). Sad wyrok wydal
    dla mnie pomyslny, poczta dostalem polecony z zawiadomieniem o wyroku i
    zdaniem ze sad nadaje wyrokowi rygor natychmiastowej wykonalnosci (albo
    jakos tak). Od tego czasu minal juz miesiac i chyba wyrok sie juz
    uprawomocnil, nie dostalem juz z sadu zadnych innych informacji.

    Moje pytanie brzmi co powienienem w tej sytuacji zrobic? Wiem ze
    powinienem skierowac sprawe do komornika ale zanim to zrobie jeszcze
    pare szczegolow. Spolka w chwili obecnej nie jest z tego co wiem w
    stanie upadlosci, bankructwa, nie ma chyba nad nia zadnego nadzoru
    prawnego czy komisarycznego itp. Tak jakby normalnie istniala tylko ze
    juz w niej nikt nie pracuje, nikogo w niej nie ma, poczta jest zwracana
    itp. Wiem ze to niby niemozliwe ale tak jest. Drzwi zamkniete i nikogo
    nie ma - taki jest stan faktyczny. Spolka posiada jakies srodki na
    koncie i prawdopodobnie suma ta jest wieksza niz to co sa mi winni plus
    srodki takie jak np komputery. Slyszalem ze powinienem udac sie do sadu
    pracy po jakis odpis wyroku i nastepnie udac sie z tym do komornika.
    Chcialbym jednak uniknac sytuacji w ktorej zlece to komornikowi, pojawi
    sie on 5 razy pod drzwiami firmy i nastepnie powie mi ze nie mogl nic
    zrobic po czym skasuje za to pieniadze :).
    Co moge zrobic by zwiekszyc szanse na odzyskanie pieniedzy?
    Dodam jeszcze ze spolka nie ma zarzadu i nie ma osoby prawnie
    uprawnionej do dysponowania kontem firmowym wobec czego sa one tam w
    pewien sposob zamrozone.

    Za wszelkie wskazowki dziekuje.

    --
    DysoN mailto:d...@i...pl ICQ UIN 31267896
    Spójrzmy na ciag cyfr: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Gdzie ukryla sie

  • 2. Data: 2003-04-01 17:55:51
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Zimnoręki DysoN <d...@i...pl> naskrobał/a w

    > Moje pytanie brzmi co powienienem w tej sytuacji zrobic?

    Pójść do sądu, po wyrok z klauzulą wykonalności. Z tym idziesz do
    komornika i składasz tam wniosek.

> [...]
    > ktorej zlece to komornikowi, pojawi sie on 5 razy pod drzwiami firmy
    > i nastepnie powie mi ze nie mogl nic zrobic po czym skasuje za to

    Nie skasuje.

    > Co moge zrobic by zwiekszyc szanse na odzyskanie
    > pieniedzy?

    We wniosku podać konto, na którym są pieniądze, jeśli nie ma takiego jak
    najwięcej danych, które mogą pomóc w zlokalizowaniu pieniędzy (NIP i
    wszelkie numerki, jakie mogą przyjść na myśl, wierzytelności jakie ma
    firma wobec innych itp.)
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    "There's a new king in town, and it's the Radeon 9700"

  • 3. Data: 2003-04-01 20:51:32
    Od: "| shap |" <s...@o...pl>

    Cześć! Jestem o krok dalej od Zimnorękiego, sprawę w swoje ręce wziął
    komornik, ale z tego jak na razie nic nie wynikło od przeszło pół roku. Jak
    pogonić komornika? Jeśli okaże się, że nie może wyegzekwować pieniążków to
    co powiniem mi dostarczyć komornik, żebym mógł starać się o pieniądze z
    Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych? Gdzie taki fundusz się
    znajduje - przy ZUSie? Dzięki za wszelkie info. Jacek Shap