  • 1. Data: 2009-08-16 22:15:15
    Temat: Wynajem mieszkania i potwierdzenia opłat za wynajem
    Od: " Natalia" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam serdecznie,

    Od jakiegoś roku wynajmuję mieszkanie. W umowie mam napisane, że płatność
    odbywa się co miesiąc do rąk własnych wynajmującego. Po pieniądze przychodzi
    jednak żona wynajmującego (która w myśl umowy nie jest wynajmującą, tylko jej
    mąż), dostaję od niej potwierdzenie na zwykłej kartce "przyjęłam xxxx zł,
    data, podpis".
    1. Czy powinnam wymagać, aby po pieniądze przychodził osobiście jej mąż, czyli
    osoba która faktycznie wg. umowy wynajmuje mi to mieszkanie?
    2. Czy jeśli wynajmujący wytoczyłby mi sprawę, że on tak naprawdę nic nie
    wiedział, że jego żona pobiera ode mnie pieniądze za wynajem i że chce on
    zapłaty za wszystkie miesiące, za które on osobiście pieniędzy nie odebrał
    (mimo iż odebrała jego żona i dawała mi potwierdzenia) to miałby szanse wygrać
    przed sądem? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź, pozdrawiam, Natalia.

  • 2. Data: 2009-08-17 05:57:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 16 Aug 2009 22:15:15 +0000, Natalia napisał(a):

    > 1. Czy powinnam wymagać, aby po pieniądze przychodził osobiście jej mąż,
    > czyli osoba która faktycznie wg. umowy wynajmuje mi to mieszkanie? 2.

    Przede wszystkim zgodnie z kodeksem cywilnym to ty masz zanieść pieniądze
    jemu, a nie on po nie przychodzić.

  • 3. Data: 2009-08-17 07:08:43
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 17 Sie, 07:57, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Przede wszystkim zgodnie z kodeksem cywilnym to ty masz zanieść pieniądze
    > jemu, a nie on po nie przychodzić.

    Ściśle rzecz biorąc, przy braku innych ustaleń, w miejscu jego
    zamieszkania określonym w umowie. Zmiana tego miejsca później obciąża
    kosztami dosłania wierzyciela. Zważmy, że wielu właścicieli w swojej
    głupocie podaje jako miejsce zamieszkania adres wynajmowanego
    mieszkania :)

  • 4. Data: 2009-08-17 09:40:00
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Od jakiegoś roku wynajmuję mieszkanie.

    Ja wystawiam rachunki ludziom.

  • 5. Data: 2009-08-17 17:23:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przede wszystkim zgodnie z kodeksem cywilnym to ty masz zanieść pieniądze
    > jemu, a nie on po nie przychodzić.

    Ale tylko o ile strony inaczej się nie umówiły. Tu jak widać umowa jest
    inna.

  • 6. Data: 2009-08-17 17:24:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Natalia" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    Dla porządku rzeczy poprosiłbym, by żona przy kolejnej wizycie przyniosła
    pisemne upoważnienie od męża. Co do zasady teoretycznie faktycznie może się
    on później wyprzeć otrzymania należności. Wówczas on będzie miał do Ciebie
    roszczenie, a Ty do jego żony.

  • 7. Data: 2009-08-18 19:23:07
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Użytkownik " Natalia" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dla porządku rzeczy poprosiłbym, by żona przy kolejnej wizycie przyniosła
    > pisemne upoważnienie od męża.

    A ja bym radził, aby płacić przelewem. Ja wszystkie regularne opłaty,
    niezaleznie od wielkości tak robię.
    Nawet żona dostaje swoje kieszonkowe przelewem z tutułem "alimenty".

    --
    andreas