  • 71. Data: 2011-12-08 10:59:05
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i brak zameldowania
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-08, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > A nie ma kompletnie żadnych?

    Przywilejów nie ma żadnych.

    > To po kija się w ogóle meldować? Nie chodzi mi o jakieś specjalne
    > przywileje, tylko o to, że z meldunkiem życie chyba jest nieco prostsze.

    Jest. Ale jeśli jest to PRAWDA. Jak mieszkasz w Gdańsku, to fikcyjne
    zameldowanie w Warszawie Ci życia nie ułatwi, bo będziesz ciągana do
    Warszawy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 72. Data: 2011-12-08 11:15:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2011 17:26, XL pisze:

    > PS. Właściciel pewnej kamienicy żądając od niepłacących lokatorów
    > uregulowania zaległosci w opłatach lub opuszczenia lokali, usłyszał: "Jak
    > to! Ja mam opuścić mieszkanie? Przecież ja się tutaj URODZIŁAM!"
    > :-]

    Wiesz, jeśli mieszkali bez umowy, to mogło dojść do zasiedzenia ;->

  • 73. Data: 2011-12-08 11:17:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2011 18:59, XL pisze:

    > Oczywiście, o ile faktyczne Twoje "przebywanie" pokrywa się z definicją
    > "stałego przebywania"... Bo jeśli nie przebywasz stale w lokalu, właściciel
    > idzie i Cie wymeldowuje. I to jest jego prawo, inaczej nie byłby
    > WŁAŚCICIELEM.

    Brednie. Wymeldowanie mieszkającego lokatora to co najmniej przestępstwo
    przeciwko wiarygodności dokumentów.

    > Zależnie. Właściciel NIE MUSI Cię meldować na pobyt stały, a sam tego nie
    > zrobisz bez jego woli.

    Ma tytuł prawny do lokalu (umowę najmu) i może się meldować sam.
    [ciach]

    > Gdyby na podstawie umowy czasowej najmu każdy mógł się każdemu wmeldować do
    > domu na stałe, cóżby to było!

    Nic by nie było.

  • 74. Data: 2011-12-08 11:19:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2011 21:44, Nixe pisze:

    > OK. Znając dane jakiegoś tam właściciela konkretnego lokalu sporządzam
    > fikcyjną umowę najmu i na jej podstawie melduję się w mieszkaniu
    > człowieka, który nic o tym nie wie. Czyli bez jego wiedzy korzystam z
    > przywilejów meldunku w danym miejscu nawet przez kilka lat.

    ROTFL

    Niby jakie to "przywileje"?

    > Możliwe toto? Przecież nikt w urzędzie nie sprawdza autentyczności
    > takiej umowy kontaktując się z jej drugą stroną.

    Nikt nie sprawdza, bo słusznie zakładają, że nikt nie będzie się narażał
    na odsiadkę za fałszowanie dokumentów "dla sztuki".

  • 75. Data: 2011-12-08 11:21:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2011 11:07, Nixe pisze:

    > A nie ma kompletnie żadnych? To po kija się w ogóle meldować?

    Żeby nie łamać prawa.

  • 76. Data: 2011-12-08 11:23:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2011 22:37, XL pisze:

    > "właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu jest

    I ten inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu to najemca z
    umową w ręku.

  • 77. Data: 2011-12-08 13:52:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/8/2011 4:07 AM, Nixe wrote:

    > A nie ma kompletnie żadnych?

    jakies tam drobne
    np. rejonizacja szkół.
    co roku xxx dzieci przepisuje sie do babci, zeby poszly do tej "lepszej"
    szkoły.

    > To po kija się w ogóle meldować?

    no właśnie.
    wiele państw żyje bez tego cuda i ma się dobrze.

  • 78. Data: 2011-12-08 14:16:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2011 14:52, witek pisze:

    > no właśnie.
    > wiele państw żyje bez tego cuda i ma się dobrze.

    To centralny rejestr "gdzie jest obywatel" w celu redystrybucji podatków
    oraz skutecznego doręczania mu korespondencji, zwłaszcza urzędowej.

  • 79. Data: 2011-12-08 14:49:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/8/2011 8:16 AM, Andrzej Lawa wrote:

    > To centralny rejestr "gdzie jest obywatel" w celu redystrybucji podatków
    > oraz skutecznego doręczania mu korespondencji, zwłaszcza urzędowej.

    który można zorganizować zupełnie inaczej.

  • 80. Data: 2011-12-08 16:50:52
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia 7 Dec 2011 23:18:34 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2011-12-07, XL <i...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A wiesz KTO to jest "inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu".
    > Wiesz że umowa najmu stanowi tytuł prawny do lokalu?

    Owszem, jednak zwróć uwagę, że pierwszym wymienionym jest właściciel
    lokalu. Urzędy interpretują to tak, że jeśli on jest znany i żyje, to ON
    melduje lokatorów.
    Przećwiczone w praktyce.
    --
    XL