  • 21. Data: 2010-03-04 12:12:41
    Temat: Re: Wiem jaki samochod zarysowal mi auto. Co dalej ?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF r...@w...pl ...

    > Sam się zachowujesz jak cham pisząc takie teksty.
    > Poszkodowany zaparkował na zakazie i dodatkowo w miejscu
    > mocno utrudniającym wyjazd z garażu.
    > Uważałem ze to on powinien ponieść konsekwencje takiego parkowania
    > i faktycznie poniósł.

    masz racje - powinien.
    Trzeba go było na jego koszt odcholowac, wezwac SM.
    Porysanie samochodu zrozumiałbym tylko w jakims mega nagłym przypadku typu
    koniecznosc zawiezienia kogos umierajacego do szpitala.

    > Ja składając zeznania potwierdziłem
    > zdarzenie, ale nie poczuwam sie do winy za kogoś kto nie
    > potrafi zaparkować i utrudnia życie inny użytkownikom
    > nie naruszającym przepisów.

    Uwazasz, ze uszkadzajac jego wlasnosc (widziałes jak stoi, ze sie nie
    zmiescisz a mimo o pojechałes) nie naruszyłes przepisów?

  • 22. Data: 2010-03-04 12:29:38
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-04 13:12, Użytkownik Budzik napisał:

    > masz racje - powinien.
    > Trzeba go było na jego koszt odcholowac, wezwac SM.
    > Porysanie samochodu zrozumiałbym tylko w jakims mega nagłym przypadku typu
    > koniecznosc zawiezienia kogos umierajacego do szpitala.

    Nie miałem czasu na stanie godziny lub dwu i czekanie aż optymistę
    odholują. Miałem umówioną wizytę u lekarza specjalisty na którą
    się czeka trzy tygodnie.
    Ileś razy udalo sie wyjechać bez strat, ten jeden nie.

    > Uwazasz, ze uszkadzajac jego wlasnosc (widziałes jak stoi, ze sie nie
    > zmiescisz a mimo o pojechałes) nie naruszyłes przepisów?

    Skoro ileś razy w podobnej sytuacji udało się nie uszkodzić
    liczyłem że i tym razem się uda. A jeśli nie to konsekwencje
    poniesie optymista niewłaściwie parkujący. I miałem rację.
    Przepisy oczywiście naruszyłem co wytłumaczył mi przysłany
    przez poszkodowanego Pan Policjant. Mandatu nie proponował. :-)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-03-04 13:16:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF r...@w...pl ...

> [...]
    > się czeka trzy tygodnie.
    > Ileś razy udalo sie wyjechać bez strat, ten jeden nie.

    zdarza sie, popelniłes bład. Oczywiscie drugi kierowca równiez, niemniej
    twój był większy.
    A propos wizyty - mogłes wziąc taksówke. ;-P

    Cóż, dziwny kraj...
    Z ciekawości - zeskanujesz wyrok?

  • 24. Data: 2010-03-04 13:35:35
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-04 14:16, Użytkownik Budzik napisał:

    > Cóż, dziwny kraj...
    > Z ciekawości - zeskanujesz wyrok?

    Jeśli będzie to jak w banku.
    Ale to poszkodowany będzie musiał mnie pozwać.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-03-04 13:59:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF r...@w...pl ...

    > Jeśli będzie to jak w banku.
    > Ale to poszkodowany będzie musiał mnie pozwać.

    aha
    to sorry, zrozumiałem, ze to ty trafiłes na te sedzine o ktorej pisałes.

  • 26. Data: 2010-03-04 14:13:36
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-04 14:59, Użytkownik Budzik napisał:

    > aha
    > to sorry, zrozumiałem, ze to ty trafiłes na te sedzine o ktorej pisałes.

    Nie, to kolega w pracy był poszkodowanym i uwierzył w prostą
    sprawiedliwość.
    Mógł zapłacić 350zł i zapomnieć o sprawie ale wybrał szukanie
    sprawiedliwości. Więc szkodę naprawił w ASO na rachunek i za
    900zł a potem już tylko dopłacał.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-03-04 14:39:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF r...@w...pl ...

    > Nie, to kolega w pracy był poszkodowanym i uwierzył w prostą
    > sprawiedliwość.

    poszkodowanym, czyli zle parkujacym?

  • 28. Data: 2010-03-04 15:42:16
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-04 15:39, Użytkownik Budzik napisał:

    > poszkodowanym, czyli zle parkujacym?

    Tak.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-03-04 17:32:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    RadoslawF pisze:

> [...]
    > się czeka trzy tygodnie.
    > Ileś razy udalo sie wyjechać bez strat, ten jeden nie.

    Tylko to jest grupa pl.soc.prawo, a nie pl.soc.znalazłem-frajera

    To że Tobie udało się przekonać się poszkodowanego że jest sprawcą to
    można gratulować szczęścia lub umiejętności perswazji.

    Bo akurat prawo pod tym względem jest dość precyzyjne i choćby gość
    zastawił Ci wyjazd zupełnie to i tak nie masz prawa mu uszkodzić
    samochodu. Jeżeli chodzi o sam manewr cofania (bo jak się domyślam
    wyjazd z garażu na tym polegał), to masz obowiązek upewnić się że w nic
    nie wjedziesz, jeżeli nie potrafisz samodzielnie to masz obowiązek
    zapewnić sobie pomoc innej osoby.

  • 30. Data: 2010-03-04 18:43:16
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-04 18:32, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    > wyjazd z garażu na tym polegał), to masz obowiązek upewnić się że w nic
    > nie wjedziesz, jeżeli nie potrafisz samodzielnie to masz obowiązek

    W tym wątku opisuje przypadek kolegi któremu samochód uszkodzili
    wydał kasę na reperacje w ASO, wydał na adwokata, wydał na
    opinie rzeczoznawców a prawo mimo że precyzyjne uznało go za
    współwinnego i tych pieniędzy nie odzyska.
    I co na to szanowny Pan Teoretyk Prawa Precyzyjnego ?
    Może to prawo w sądach jest jakieś mniej precyzyjne ?