  • 1. Data: 2009-10-15 06:09:35
    Temat: Wczorajszy wyrok TK w sprawie mandatów
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Czy mógłby ktoś mi pokazać czym skutkuje wczorajszy wyrok TK sprawie
    mandatów?? Czy nadal będzie karanie zarówno mandatem jak i punktami
    karnymi? Czy ktoś mógłby podesłać link do jakiejś interpretacji??

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

  • 2. Data: 2009-10-15 07:29:48
    Temat: Re: Wczorajszy wyrok TK w sprawie mandatów
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Buster pisze:
> [...]
    > mandatów?? Czy nadal będzie karanie zarówno mandatem jak i punktami
    > karnymi? Czy ktoś mógłby podesłać link do jakiejś interpretacji??

    http://www.rp.pl/artykul/377708_Bezkarna_brawurowa_j
    azda.html

    TK uwalił całą ustawę, czyli zostaje tak jak jest. Z niecierpliwością
    czekam na uzasadnienie ;)

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-10-15 07:32:18
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Buster pisze:
> [...]
    > mandatów?? Czy nadal będzie karanie zarówno mandatem jak i punktami
    > karnymi? Czy ktoś mógłby podesłać link do jakiejś interpretacji??

    I jeszcze tu: http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/2009/kp_04_09.ht

    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 4. Data: 2009-10-15 08:57:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kuba pisze:

    > http://www.rp.pl/artykul/377708_Bezkarna_brawurowa_j
    azda.html

    > TK uwalił całą ustawę, czyli zostaje tak jak jest. Z niecierpliwością
    > czekam na uzasadnienie ;)

    Ten Chmielewski to jakiś idiota... "Aby podjąć skuteczną walkę z
    piratami, kara musi być szybka i nieuchronna."

    To co, może od razu k*.*a strzelać do każdego, kto przekroczył prędkość
    o 10km/h lub nie zapiął pasów? Ha! Zamiast fotoradarów - ustawić
    automatyczne działka!

    Szybka i nieuchronna - fajnie, ale dobrze by było, jakby jeszcze choć
    trochę sprawiedliwa, proporcjonalna i zgodna, do cholery, z prawem!

    A brak możliwości odstąpienia od ukarania w przypadku stanu wyższej
    konieczności czy konfiskowanie _cudzych_ pojazdów, to już kara "za
    szybka i za wściekła" ;-> Pomysłodawców należałoby ukarać za brawurę i
    skonfiskować im stołki ;->

  • 5. Data: 2009-10-15 10:26:43
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > konieczności czy konfiskowanie _cudzych_ pojazdów, to już kara "za
    > szybka i za wściekła" ;-> Pomysłodawców należałoby ukarać za brawurę i

    A mnie się najbardziej nie podobało to, że kwestie ewidentnej natury
    karnej przekazano do rozpoznawania w postępowaniu administracyjnym,
    które się do tego nie nadaje.

    Kara nałożona przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego, wniosek o
    ponowne rozpatrzenie sprawy do tego organu, skarga do WSA, skarga
    kasacyjna do NSA - bezsensowna droga i żadnych możliwości ochrony swoich
    praw.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 6. Data: 2009-10-15 10:34:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 15 Oct 2009 12:26:43 +0200, kuba napisał(a):

    > A mnie się najbardziej nie podobało to, że kwestie ewidentnej natury
    > karnej przekazano do rozpoznawania w postępowaniu administracyjnym,
    > które się do tego nie nadaje.

    Co zresztą w świetle art. 42 ust. 3 i art. 237 konstytucji budziło
    największe zdumienie. Nigdy nie sądziłem, że po na początku 21 wieku
    zlikwidowano kolegia ds. wykroczeń, aby teraz je w sumie przywracać --
    pod pozorem automatów.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 7. Data: 2009-10-15 19:37:37
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    bezsensowna droga i żadnych możliwości ochrony swoich
    > praw.

    Ależ chroń je do bólu. Jadąc z pędkością dopuszczalną ;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2009-10-15 19:39:07
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    wiadomości news:4ad6e3ea$1@news.home.net.pl...

    > To co, może od razu k*.*a strzelać do każdego, kto przekroczył prędkość
    > o 10km/h lub nie zapiął pasów? Ha! Zamiast fotoradarów - ustawić
    > automatyczne działka!

    Sądzisz, że nie spowodowałoby to natychmiastowego przestrzegania prawa przez
    pratów drogowych?

  • 9. Data: 2009-10-15 21:28:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kuba pisze:

    > A mnie się najbardziej nie podobało to, że kwestie ewidentnej natury
    > karnej

    No, bardziej wykroczeniowej, ale się czepiam słówek ;)

    > przekazano do rozpoznawania w postępowaniu administracyjnym,
    > które się do tego nie nadaje.

    Fakt.

> [...]
    > ponowne rozpatrzenie sprawy do tego organu, skarga do WSA, skarga
    > kasacyjna do NSA - bezsensowna droga i żadnych możliwości ochrony swoich

    BTW: czy w takim postępowaniu kasa nie jest czasem pobierana od razu,
    przed wyczerpaniem wszystkich kroków odwoławczych? (czyli dowodzenie
    niewinności, a nie winy)

  • 10. Data: 2009-10-15 21:29:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nostradamus pisze:

    > Sądzisz, że nie spowodowałoby to natychmiastowego przestrzegania prawa
    > przez pratów drogowych?

    Podobnie, jak odpalenie megatonowej bomby w centrum Warszawy
    zlikwidowałoby wszelką przestępczość na jej terenie i w okolicy.