  • 1. Data: 2020-02-01 11:57:04
    Temat: Wałbrzych i tworzywa sztuczne
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <cite>
    Na mocy uchwały w Wałbrzychu wprowadzono tzw. ,,strefy wolne od jednorazowego
    plastiku". To - jak podano - nieruchomości stanowiące własność Gminy
    Wałbrzych, obiekty użyteczności publicznej lub inne ogólnie dostępne
    znajdujące się na nieruchomościach stanowiących własność gminy. To też
    obiekty i tereny będące w posiadaniu gminnych jednostek organizacyjnych.
    Wyłączono z tego nieruchomości oddane w wieczyste użytkowanie, drogi, place,
    skwery, parki czy cmentarze. Regulacje nie dotyczą też budynków
    mieszkalnych.

    Nieruchomości, o których mowa w uchwale oznaczone są znakiem ,,Strefa wolna
    od jednorazowego plastiku".

    Pod karą grzywny, która może wynosić nawet 500 zł, w wałbrzyskich strefach
    wolnych od jednorazowego plastiku zakazane jest posiadania, używanie i
    sprzedaż plastikowych produktów jednorazowego użytku jak pojemników na
    żywność, napoje, talerzy, plastikowych sztućców, słomek czy torebek
    plastikowych.

    W strefach nie można też posiadać i sprzedawać jedzenia i napojów w
    jednorazowych opakowaniach plastikowych. Uchwała wprowadziła także zakaz
    sprzedaży i udostępnia toreb z tworzyw sztucznych na trenie miasta.
    </cite>

    <https://wiadomosci.onet.pl/kraj/walbrzych-z-zakazem
    -plastiku-pierwsza-taka-uchwala-w-polsce/qz0sekz>

    Czyli jak przyjadę do takiej strefy w Wałbrzychu z jednorazowym talerzykiem
    nabytym poza taka strefą, i wejdę do urzędu gminy i ten talerzyk na bramce
    do wykrywania plastiku zobaczy strasznik gminno/wiejski, to mi mandat będzie
    usiłował wcisnąć?

    Kiedyś oporniki w klapach marynarek i nie tylko były modne, teraz będzie
    nóż, widelec, łyżka i słomka (plastikowa?)

    --
    'Tom N'

  • 2. Data: 2020-02-01 16:32:44
    Temat: Re: Wałbrzych i tworzywa sztuczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Feb 2020 11:57:04 +0100, Tom N napisał(a):
> [...]
    > do wykrywania plastiku zobaczy strasznik gminno/wiejski, to mi mandat będzie

    Chyba jakos tak. A rewizji straznik na bramce nie bedzie robil ?

    Ale ja bym pomyslal o butelce coli czy wody ... albo wlasnie torebce
    foliowej na zakupy.

    > Kiedyś oporniki w klapach marynarek i nie tylko były modne, teraz będzie
    > nóż, widelec, łyżka i słomka (plastikowa?)

    McDonald sie ugial i ma slomki z papieru. No prawie, bo chyba jakis
    powlekany plastikiem.

    Ale zaraz - przyjdzie lipiec i pracodawca bedzie musial dostarczyc
    pracownikom wode do picia. W butelkach szklanych, plastikowych, czy
    powie, ze woda jest w toalecie ?

    J.

  • 3. Data: 2020-02-03 23:02:29
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-02-01 11:57, Tom N wrote:
> [...]

    > do wykrywania plastiku zobaczy strasznik gminno/wiejski, to mi mandat będzie

    Noszę to ze sobą do *ponownego* wykorzystania, przecież nabyłem go już
    tak dawno... A że *przypomina* jednorazówkę? No cóż, "panie, ja piję tą
    słomką juz 12 lat!" Idiotyzmy. Ciekawe jak wygląda definicja
    "plastikowych produktów jednorazowego użytku" i co jeżeli producent
    napisze na opakowaniu "do użytku wielokrotnego"?

  • 4. Data: 2020-02-03 23:17:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-02-01 16:32, J.F. wrote:
    > Chyba jakos tak. A rewizji straznik na bramce nie bedzie robil ?
    >
    > Ale ja bym pomyslal o butelce coli czy wody ... albo wlasnie torebce
    > foliowej na zakupy.

    a jednorazowych strzykawek i rekawiczek w szpitalu miejskim też dotyczy?
    jednorazowych długopisów z niewymiennym wkładem? samych wkładów? sera
    czy innej wędliny przyniesionego do pracy w UM na śniadanie? worków na
    śmieci??? :P