  • 11. Data: 2005-05-09 16:52:29
    Temat: Re: WKU a wyjazd za granice
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "lygi" <l...@g...pl> napisał:

    > mianowicie chodz o to ze mam zalozmy 24 lata , przerywam studia
    > i wyjezdzam sobie do np. Irlandii i nie zamierzam wracac az do 27 roku
    > zycia

    Nie musisz podawać kraju docelowego ani powodu wyjazdu. Terminu
    ewentualnego powrotu też nie. Najlepiej zgłosić wyjazd na pobyt stały.

    > jesli np powiadomie WKU ze jade sobie na stale i mnie nie bedzie to czy
    > oni moga w stosunku do mnie wyciagac jakies sankcje itp ??

    Jeśli się WYMELDUJESZ, to nie. Ale pamiętaj o wymeldowaniu. Taki obowiązek
    na Ciebie nakłada Art. 15 pkt. 3 Ustawy o o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych. Brzmi on tak:

    "Osoba, która wyjeżdża za granicę na okres dłuższy niż 2 miesiące, jest
    obowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na miejsce
    pobytu stałego organowi wymienionemu w ust. 1. Zgłoszenia wyjazdu dokonuje
    się najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca pobytu, a
    zgłoszenia powrotu - najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia
    powrotu."

    > albo jesli nic im nie powiem i nikt nie bedzie odbieral listow a
    > ja bede za granica to tez cos mi za to grozi ?

    TAK. Wówczas jest to naruszenie Art. 224 4) Ustawy o powszechnym
    obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej. Artykuł ten mówi o
    niedopełnieniu obowiązku meldunkowego wobec wojskowych organów
    meldunkowych. Teoretycznie grozi za to nawet więzienie ale w praktyce
    grzywna.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "W czasach najnowszych okazało się, że humanizm jest z gruntu

  • 12. Data: 2005-05-09 16:58:34
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "lygi" <l...@g...pl> napisał:

    > no tak , ale jesli nie bede przez jakis czas zameldowany za granica
    > - tylko zalozmy bede wynajmowal cos bez meldunku - to jaki adres
    > bede mial w dowodzie ??

    Stary adres, oczywiście, bo przecież dowodu Ci przy wymeldowaniu nie
    zabierają a wydać drugiego, bez meldunku to choćby chcieli, nie mają prawa.
    Nie ważne, co masz w dowodzie, ważne, abyś swój lokalny urząd powiadomił
    o wyjeździe na pobyt stały zagranicę. Poza dowodem absolutnie niezbędna
    będzie książeczka wojskowa, którą BYĆ MOŻE będą chcieli Ci zatrzymać za
    pokwitowaniem, bo wywóz jej zagranicę jest zabroniony i karalny. To właśnie
    na podstawie danych z książeczki ratusz poinformuje WKU, pod które
    podlegasz o Twoim wyjeździe i skreślą Cię z ewidencji.

  • 13. Data: 2005-05-09 17:30:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ryszard Rączkowski wrote:

> [...]
    > na podstawie danych z książeczki ratusz poinformuje WKU, pod które
    > podlegasz o Twoim wyjeździe i skreślą Cię z ewidencji.

    Książeczki zatrzymać nie mogą.
    Co najwyżej nie można jej wywieźć.

  • 14. Data: 2005-05-10 08:58:33
    Od: "lygi" <l...@g...pl>

    Nie bede nikogo cytowal :)

    Generalnei dzieki wielkie za naswietlenie tematu - generalnie juz wiem na
    czym stoje - jeszcze raz dzieki :)

    P.