  • 1. Data: 2005-03-28 08:54:24
    Temat: W końcu bezpieczniej na rynku nieruchomości
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Jako że od prawdawcy nie można doczekać się zwiększenia bezpieczeństwa
    obrotu nieruchomościami to wzorem regulacji powszechnych za granicą
    powstały powszechnie dostępne rachunki powiernicze w banku: <cenzura
    reklamy>

    # Rachunek powierniczy otwarty jest na podstawie trójstronnej umowy,
    zawieranej między Bankiem, Posiadaczem oraz Kupującym nieruchomość
    # Umowa rachunku powierniczego ma charakter indywidualny uzależniony od
    warunków zawartych w umowie przedwstępnej pomiędzy Posiadaczem a Kupujacym
    # Na rachunek powierniczy może zostać wpłacony zadatek, cena sprzedaży oraz
    prowizja na rzecz pośrednika
    # Posiadaczem Rachunku powierniczego mogą być krajowe i zagraniczne osoby
    fizyczne
    # Kupującym Rachunku powierniczego mogą być przedsiębiorcy/jednostki/osoby
    fizyczne krajowe i zagraniczne
    # Rachunek powierniczy jest rachunkiem nieoprocentowanym, prowadzonym w
    złotych lub w walutach obcych (USD, EURO, GBP, CHF)
    # Przelew środków z rachunku powierniczego na rzecz Sprzedającego odbywa
    się na podstawie umowy przenoszącej własność w formie aktu notarialnego

    Do ideału brakuje jednej opcjonalnej zmiany tj:

    # Przelew środków z rachunku powierniczego na rzecz Sprzedającego odbywa
    się na podstawie prawomocnego wypisu z KW potwierdzającą transakcje z aktu
    notarialnego.

    Ale kto wie może i ten punkt do się wynegocjować z bankiem?
    Tak czy inaczej polecam wszystim.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 2. Data: 2005-03-28 12:54:55
    Temat: Re: W końcu bezpieczniej na rynku nieruchomości
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik Sebol napisał:

    > Jako że od prawdawcy nie można doczekać się zwiększenia bezpieczeństwa
    > obrotu nieruchomościami to wzorem regulacji powszechnych za granicą
    > powstały powszechnie dostępne rachunki powiernicze w banku:
    znam jedną taką ofertę: BZWBK.

    > # Posiadaczem Rachunku powierniczego mogą być krajowe i zagraniczne osoby
    > fizyczne
    nie wiem może się mylę, ale ... tutaj właśnie cały problem, właścicielem
    rachunku jest cały czas kupujący ... więc jedynie on ma kontrolę nad
    rachunkiem, tylko on może zlecić przelew po akcie notarialnym. Może, ale
    nie musi ...

    > # Przelew środków z rachunku powierniczego na rzecz Sprzedającego odbywa
    > się na podstawie umowy przenoszącej własność w formie aktu notarialnego
    na zlecenie kupującego jako posiadacza rachunku.

> [...]
    > się na podstawie prawomocnego wypisu z KW potwierdzającą transakcje z aktu
    no nie ... tu się nie zgodzę, bez urazy :)
    wpis do KW, np. w Warszawie, trwa kilka tygodni/miesiący.
    Który sprzedający zgodzi się czekać tyle czasu na pieniądze ???

    > Ale kto wie może i ten punkt do się wynegocjować z bankiem?
    > Tak czy inaczej polecam wszystim.
    ja raczej polecam tylko kupującym, sprzedającym nie radzę.
    Opieram się na ofercie BZWBK i regulaminie który czytałem jakiś czas
    temu, więc może być już lepsza oferta innego banku, mogli również
    zmienić regulamin takiego rachunku...

    Radzisz