  • 21. Data: 2004-10-31 21:44:40
    Temat: Re: Usluga fotograficzna
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Michal T." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:clqej3$60j$1@news.onet.pl...
    > Chcialbym zapytac o porade w sprawie uslugi fotograficznej.
    >
    > (...) a ja mialem zgode
    > na fotografowanie w tamym miejscu.
    > Wykonane zdjecia zanioslem do zakladu fotograficznego, ktory -
    > tak sie sklada - rowniez robi swoje sesje slubne w tamtym miejscu.

    Skoro miałeś zgodę na fotografowanie w tamtym miejscu to zakład
    fotograficzny nie ma nic do tego.
    Jeśli zakład fotograficzny ma ochotę to niech wejdzie w układ z właścicielem
    terenu, aby ten nie pozwalał nikomu innemu na fotografowanie na ich terenie.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 22. Data: 2004-11-01 02:55:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cm36c9$a27$2@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z dnia nie 31. października 2004 04:16 opublikowane na
    > pl.soc.prawo podpisane Marcin Debowski:
    > masz dowody? W tym sęk, że w razie konfrontacji z policją, nie ma dowodów,
    > że negatywu amba nie zjadła.

    No a ta uwaga o dyktafonie do której i moj głos się dołączył to jaki miała
    cel? :)

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2004-11-01 09:40:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Oct 2004, Marcin Debowski wrote:
    [...]
    >+ Zerknij co odpowiedziałem Tristanowi.

    Ano widziałem.
    Ja się odnosiłem do "standarowych warunków umowy" (ktoś podważał czy
    u tego fotografa "gdzieś" są) a nie do art. 473 par. 2 K.C. :)

    >+ Ciekawe jak wygląda praktyka.

    Ano ciekawe.
    Jak to Falkenstein powiada ?
    "Są przepisy co się w sądach nie przyjęły" ?
    :>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 24. Data: 2004-11-05 20:04:28
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

> [...]
    [...]
    > Wykonane zdjecia zanioslem do zakladu fotograficznego, ktory -
    > tak sie sklada - rowniez robi swoje sesje slubne w tamtym miejscu.
    > Lezy tam nawet ich album slubny prezentujacy kilkadziesiat
    > przykladowych zdjec. Kiedy zglosilem sie po odbior wywolanych
    > zdjec, powiedziano mi, ze wlasciciel zakladu uznal, ze popelnilem
    > plagiat, ze niektóre moje zdjecia sa bardzo podobne do jego zdjec,
    > ze się na nich wzorowalem i zarzadal ode mnie zaplacenia ceny jak
    > za zdjecia profesjonalne - 5 razy drozej niz w przypadku zdjec
    [...]
    W tym przypadku zakład działał jedynie jako laboratorium wykonujące usługę
    wywołania filmu i wykonania z niego odbitek. Właściciel nie ma żadnego prawa
    do odnoszenia się do zawartości treściowej zdjęć - ma wykonać rzetelnie
    swoją usługę za cenę uwidocznioną w cenniku umieszczonym w widocznym
    miejscu. Wszelkie dywagacje na temat treści zdjęć na filmie powierzonym
    przez klienta do obróbki i żądanie wyższej opłaty za usługę motywowanej
    treścią zdjęć są niedopuszczalne! Wiem, że trudne jest obecnie
    wyegzekwowanie właściwej postawy wykonującego usługę (można udać się po
    poradę do federacji konsumentów jedynie); ale moim zdaniem należy przyjąć
    twardą postawę i w ogóle pominąć jakiekolwiek, absurdalne, stwierdzenia
    właściciela zakładu na temat plagiatu itp. i niczego nie negocjować - ma
    wydać powierzony film w stanie niezniszczonym oraz wykonane odbitki za cenę
    cennikową.
    Na marginesie - takie są skutki społecznego zwalczania wszelkich instytucji
    kontrolnych i nadzorczych nad działalnością gospodarczą w rodzaju cechu
    rzemiosł, stowarzyszeń twórczych, branżowych związków zawodowych. Gdy
    istniały - było gdzie szukać pomocy. Zamiast wolności - jest anarchia.
    WSm

  • 25. Data: 2004-11-10 23:49:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Nov 2004, WSm wrote:
    [...]
    >+ Na marginesie - takie są skutki społecznego zwalczania wszelkich instytucji
    >+ kontrolnych i nadzorczych nad działalnością gospodarczą w rodzaju cechu

    ...w normalnych warunkach taką rolę pełnią (skutecznie) sądy, AFAIK :)

    pozdrowienia, Gotfryd