  • 1. Data: 2006-09-21 07:36:42
    Temat: Urząd Patentowy a konkurencja na rynku
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

    Po przeczytaniu ponizszego artykułu zastanawia mnie, gdzie są granice
    uczciwej konkurencji na rynku kapitalistycznym. Czy każdy pomysł można
    zastrzec w Urzędzie Patentowym? Jeśli tak, gospodarka nie rozwijałaby się.
    Rozumiem, jeśli ktoś wypyślił urządzenie, metodę, która rewolucjonizuje albo
    jest to ważne. Jednak czy każdą działalność usługową można zastrzec? Gość
    zastrzegł pomysł na pralnie połączoną z pubem. Czy teraz każdy będzie mógł
    zastrzegać takie dziwolągi? Czy mogę zastrzec pomysł na myjnię, w której
    myją dziewczyny ubrane na czerwono? Bo tak. I żadna myjnia nie będzie mogła
    myć z wykorzystaniem dziewczyn ubranych na czerwono, tak? Absurd.
    To terez nie będę mógł ustawić w mojej pralni czterech stolików z kawą i
    barmanką, bo ktoś to zastrzegł, tak? Miejsca mam dość, bo interes nie
    idzie...;)
    Czy pani z warzywniaka będzie mogła opatentować sprzedaż pomidorów połączoną
    z napiciem się kawy przy wydzielonym stoliku? Mam nadzieję, że tak nie jest.
    Akurat pokuszę się o sprawdzenie w UP, czy ten człowiek zastrzegł takowy
    biznes. Coś mi się wydaje, że poprzez artykuł chciał zrobić reklamę
    jednocześnie strasząc, że UP, aby inni nie otwierali kojelnych takich
    miejsc.

    Pozdr.
    Paweł
    http://praca.korba.pl/swiat_kariery/1,42921,470,art.
    html

  • 2. Data: 2006-09-21 13:13:56
    Temat: Re: Urzšd Patentowy a konkurencja na rynku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]
    > dziewczyn ubranych na czerwono, tak? Absurd. To terez nie będę mógł
    > ustawić w mojej pralni czterech stolików z kawš i barmankš, bo ktoœ to
    > zastrzegł, tak? Miejsca mam doœć, bo interes nie idzie...;)
    > Czy pani z warzywniaka będzie mogła opatentować sprzedaż pomidorów
    > połšczonš z napiciem się kawy przy wydzielonym stoliku? Mam nadzieję,
    > że tak nie jest. Akurat pokuszę się o sprawdzenie w UP, czy ten
    > człowiek zastrzegł takowy biznes. Coœ mi się wydaje, że poprzez
    > artykuł chciał zrobić reklamę jednoczeœnie straszšc, że UP, aby inni

    Ogólnie rzecz biporąc mam wrażenie, że w tak zwanym "prawie własności
    intelektualnej" już dawno nastąpiło "przegięcie". Chyba czas się
    zapisywać do Partii Piratów.

  • 3. Data: 2006-09-21 13:28:01
    Temat: Re: Urząd Patentowy a konkurencja na rynku
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Paweł napisał(a):
> [...]
    > biznes. Coś mi się wydaje, że poprzez artykuł chciał zrobić reklamę
    > jednocześnie strasząc, że UP, aby inni nie otwierali kojelnych takich

    MSZ, w Polsce nie ma możliwości patentowania tzw. metod biznesowych i
    idei. Patentować można wynalazki, pralnia połączona z kawiarnią IMHO nie
    jest wynalazkiem. Analogicznie można by w ciemno patentować permutacje
    takich zestawień jak: bar i pralnia, księgarnia i pralnia, budynek
    mieszkalny i pralnia, sklep warzywniczy i pralnia, bar i sklep
    warzywniczy, itp. itd.

    pozdr

    Radek

  • 4. Data: 2006-09-21 14:26:25
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Paweł napisał(a):
    > Po przeczytaniu ponizszego artykułu zastanawia mnie, gdzie sš granice
    > uczciwej konkurencji na rynku kapitalistycznym. Czy każdy pomysł można

    Na szczescie, to ze jest 'w trakcie' nie oznacza ze takowy patent
    dostanie. Na drugie szczescie to nie US gdzie mozna prawie wszystko
    opatentowac...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 5. Data: 2006-09-21 20:18:36
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > takich zestawień jak: bar i pralnia, księgarnia i pralnia, budynek
    > mieszkalny i pralnia, sklep warzywniczy i pralnia, bar i sklep

    Dzięki. Uspokoiłeś mnie. Tak też mi się wydawało. Patentowanie sposobów na
    biznes wydaje mi się absurdalne.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2006-09-21 20:25:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, Paweł wrote:

    > uczciwej konkurencji na rynku kapitalistycznym. Czy każdy pomysł można
    > zastrzec w Urzędzie Patentowym? Jeœli tak, gospodarka nie rozwijałaby się.

    Pomijając zakres patentowania (że jednak nie wszystko mozna zastrzec :))
    jednym z elementów systemu patentowego jest okresowość zastrzeżenia.
    Mimo że okres jest długi, to przychodzi taki moment kiedy *wszyscy*
    mogą skorzystać z patentowanego rozwiązania :)

    Inna rzecz, że zasadą patentowania jest "innowacyjność", zaś w Australii
    komuś US opatentował... koło.

    > Czy pani z warzywniaka będzie mogła opatentować sprzedaż pomidorów połšczonš
    > z napiciem się kawy przy wydzielonym stoliku?

    Ja mam zastrzeżenia do patentowania np. "obwarzanków krakowskich".
    Nie dam głowy, ale z prasowego artykułu (autor też mógł nie rozumieć
    o co chodzi ;)) wynikało że zastrzeżona została nie tylko nazwa,
    ale *kształt* pieczywa. Jeśli tak - to horror.

    pzdr, Gotfryd