  • 1. Data: 2008-05-21 19:54:34
    Temat: Upadek szpitala a obowiązek świadczenia pracy i zaległe pensje ?
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Witam
    szpital zalega z pensjami dla pracowników, załóżmy ze 2 miesiące (czy to ma
    znaczenie) ?
    po tym czasie ogłasza upadłość
    właścicielem szpitala jest gmina
    jak to teraz jest ? Czy jest szansa otrzymania zaległej kasy (pensje,
    dyżury) bez podejmowania szczególnych działań czy też trzeba wytaczać
    procesy ? Komu ? Gminie ?
    Czy jest konieczność dalszego świadczenia pracy (mając świadomość że kasy
    się nie otrzyma lub po dużych przejściach) czy też nadal istnieje obowiązek
    pracy ?
    Jak to wygląda dla pracowników na etatach a "kontraktowych" ?

    Ile miesięcy bez wypłaty pensji umożliwia rozwiązanie umowy o pracę ze
    skutkiem natychmiastowym ? Czy tym samym rezygnuje się z długu szpitala w
    stosunku do pracownika ?

    Pytam bo jest gorąca sprawa w szpitalu u żony a zupełnie się na tym nie znam
    :(

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-05-21 20:04:11
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:
    > Witam
    > szpital zalega z pensjami dla pracowników, załóżmy ze 2 miesiące (czy
    > to ma znaczenie) ?

    Byc moze. Glownie dla poszkodowanych, ktorzy moga nie dostac calej kwoty.

> [...]
    > jak to teraz jest ? Czy jest szansa otrzymania zaległej kasy (pensje,
    > dyżury) bez podejmowania szczególnych działań czy też trzeba wytaczać

    Jak upadlosc, to syndyk wchodzi i z majatku szpitala bedzie splacal
    zobowiazania. Splaci tyle ile starczy. Ale moze okazac sie, ze nie dla
    wszystkich starczy.

    > Czy jest konieczność dalszego świadczenia pracy (mając świadomość że
    > kasy się nie otrzyma lub po dużych przejściach) czy też nadal istnieje
    > obowiązek pracy ?

    Istnieje do czasu rozwiazania umowy.

    > Jak to wygląda dla pracowników na etatach a "kontraktowych" ?

    Kontraktowy, znaczy dzialalnosc gospodarcza? Trzeba zanim syndyk wejdzie
    isc do ssadu i komornika. Mozna tez isc portem chyba ;)

    > Ile miesięcy bez wypłaty pensji umożliwia rozwiązanie umowy o pracę ze
    > skutkiem natychmiastowym ? Czy tym samym rezygnuje się z długu szpitala
    > w stosunku do pracownika ?

    Nie. Dlug to dlug. Roziwiazanie umowy to rozwiazanie umowy.

    > Pytam bo jest gorąca sprawa w szpitalu u żony a zupełnie się na tym nie
    > znam :(

    Jaka tam goraca, jak piszesz,z e 2 miesiace neizaplacone.

  • 3. Data: 2008-05-21 20:31:15
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Istnieje do czasu rozwiazania umowy

    Czyl jesli 3 miesięczny okres wypowiedzenia to conajmniej 4 miesiące mają
    ludzie za darmola pracować ?
    Czy niezapłacenie pensji nie jest "rażącym naruszeniem" umowy o pracę i nie
    umożliwia rozwiązania jej ze skutkiem natychmiastowym ?

    > Jaka tam goraca, jak piszesz,z e 2 miesiace neizaplacone.

    Bo miesiąc było czarowania (np. "opóźnienie dla dobra szpitala a co za tym
    idzie i pracowników")
    Ale po terminie wypłaty w kolejnym miesiącu ludzie nadal nie maja za co do
    pracy jeździć a ponoszą przecież koszty swojej pracy (duża część pracowników
    szpitala pracuje poza miejscowością w której jest on zlokalizowany) i min.
    moja żona pyta się skąd ma brać kasę na nietanie dojazdy przecież (35km w
    jedną stronę).

    BTW: jak długo szpital może nie płacić bez konsekwencji ?

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-05-21 21:02:36
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

    > Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Czyl jesli 3 miesięczny okres wypowiedzenia to conajmniej 4 miesiące
    > mają ludzie za darmola pracować ?

    Rozwiazac umowe mozna na wiele sposobow. W tym i ze skutkiem
    natychmiastowym.

    > Bo miesiąc było czarowania (np. "opóźnienie dla dobra szpitala a co za
    > tym idzie i pracowników")

    Moze mieli nadzieje na fundusze/srodki/itp? Moze dalej nei wplynela
    jakas kasa z NFZ?

    > BTW: jak długo szpital może nie płacić bez konsekwencji ?

    Tak dlugo, jak dlugo pracownicy sie na to godza...

  • 5. Data: 2008-05-21 21:08:02
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    > Rozwiazac umowe mozna na wiele sposobow. W tym i ze skutkiem
    piotrek> natychmiastowym.

    Np. jakie ?
    Ale żeby nie stracić praw do kasy wynikającej z umowy o pracę....

    > Moze mieli nadzieje na fundusze/srodki/itp? Moze dalej nei wplynela jakas
    > kasa z NFZ?

    Może. Ale tego nikt nie wie a czarowano ich "świetlaną przyszłościa"

    > Tak dlugo, jak dlugo pracownicy sie na to godza...

    + 3 miesiące dla tych z umową o pracę ... ?

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-05-21 23:56:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 May 2008, Piotrek wrote:

    > Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał
    [...]
    [...]
    > Ale żeby nie stracić praw do kasy wynikającej z umowy o pracę....

    Już Ci napisał: "dług to dług, a umowa to umowa".
    Moze AFAIR wyniknąć ew. 'kfiatek' taki, że syndyk będzie płacił za okres
    w którym sam urzęduje tym co zostaną, a przeszłe należności będa czekały,
    głowy nie dam ale coś mi się kołacze że ma takie prawo (w 1. kolejności
    dbać o utrzymanie tych przychodow, które jeszcze są).
    Ale dla zaległych pensji to bez znaczenia...

    > + 3 miesiące dla tych z umową o pracę ... ?

    Jak chcą skorzystać z możliwości rozwiązania umowy *bez*
    wypowiedzenia...

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-05-22 19:38:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotrek pisze:

    > BTW: jak długo szpital może nie płacić bez konsekwencji ?

    Dopóki go rząd nie oddłuży ;(

    A poza tym czy to nie jest aby SPZOZ? SPZOZ nie może upaść.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 8. Data: 2008-05-24 08:40:35
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    > Dopóki go rząd nie oddłuży ;(
    >
    > A poza tym czy to nie jest aby SPZOZ? SPZOZ nie może upaść.

    Co to znaczy "nie może upaść" ????
    Czy to oznacza że pracownicy nie mają szans na odzyskanie pieniędzy ?
    Prosze wyjaśnij mi to....

    Piotrek

  • 9. Data: 2008-05-24 10:48:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotrek pisze:

    > Co to znaczy "nie może upaść" ????

    To znaczy że nie może ogłosić upadłości. Nie ma syndyka itd ...

    > Czy to oznacza że pracownicy nie mają szans na odzyskanie pieniędzy ?

    A czy ja coś takiego powiedziałem.
    Występujesz do sądu, potem komornik zajmuje konto. Bardzo prosta egzekucja.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 10. Data: 2008-05-24 13:37:17
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    > To znaczy że nie może ogłosić upadłości. Nie ma syndyka itd ...

    Co to znaczy "nie może" ? Z jakiego prawa to wynika ? Co się dzieje, jesli
    szpital zadłuża się coraz bardziej i jego właściciel (np. gmina) nie chce
    go już finansować ?

    Piotrek