  • 1. Data: 2008-06-22 17:21:02
    Temat: Umowa zlecenie, a konieczność zgody rodziców
    Od: P...@g...com

    Witam

    Za dwa miesiące skończę 16 lat. Chciałbym podpisać umowę zlecenie.
    Takową umowę można podpisać od 15 lat. Warunkiem jest jednak
    znajdowanie się na niej, w takim przypadku, poza moim podpisem, także
    podpisów rodziców/opiekunów.
    Interesuje mnie jednak, czy istnieje jakaś możliwość, abym podpisał
    takową umowę (bądź umowę o dzieło) bez podpisów rodziców? Czy może od
    16 lat nie są już wymagane owe podpisy? Czy uzyskany w ten sposób
    dochód będzie też wliczał się do dochodów rodziny i będzie trzeba go
    gdzieś wykazywać?

    Jest może na grupie jakiś Prawnik?

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2008-06-22 20:21:53
    Temat: Re: Umowa zlecenie, a konieczność zgody rodziców
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    P...@g...com wrote:
> [...]
    > Interesuje mnie jednak, czy istnieje jakaś możliwość, abym podpisał
    > takową umowę (bądź umowę o dzieło) bez podpisów rodziców?

    Możesz. Druga strona może żądać takiego podpisu, ale nie jest to
    warunkiem zawarcia umowy.

    > Czy może od
    > 16 lat nie są już wymagane owe podpisy? Czy uzyskany w ten sposób
    > dochód będzie też wliczał się do dochodów rodziny i będzie trzeba go
    > gdzieś wykazywać?

    Nie będzie sie wliczał do dochodu rodziców.
    Będziesz musiał złożyć swój własny PIT-37 na koniec roku.

    > Jest może na grupie jakiś Prawnik?

    Nie ma.