    From: "Andrzej" <s...@u...interiadotpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa z dostawca internetu - czy zgodna z prawem?
    Date: Sat, 5 Jun 2004 14:27:50 +0200

    Dostalem do podpisania umowe od dostawcy internetu, ale przed jej
    podpisaniem chcialbym sie upewnic czy zawarte w niej punkty sa zgodne z
    prawem. Jest to umowa na czas okreslony na 1 rok. W umowie napisana jest
    kwota abonamentu, jednak moje zastrzezenia budza nastepujace stwierdzenia:

    1. Zmiana abonamentu nie stanowi zmiany umowy
    2. W przypadku zerwania przez abonenta umowy zawartej na czas okreslony
    zobowiazuje sie on do zaplacenia kwoty rownej wysokosci abonamentu
    pomnozonej przez ilosc miesiecy pozostala do zakonczenia umowy
    Jest jeszcze informacja ze dostawca internetu powiadamia miesiac wczesniej o
    ew. zmianach wysokosci abonamentu.

    Nie ma zadnych informacj co z rozwiazaniem umowy w chwili, kiedy ja sie na
    zmiane wysokosci abonamentu nie zgadzam (np. w regulaminie promocji PLUS GSM
    pisze jasno ze kar umownych nie ma gdy to Plus zmieni abonament a my mamy
    umowe na 2 lata z nimi).
    W Kodeksie Cywilnym w art. 385 jest lista klauzul zabronionych w umowach i
    jest tam informacja iz nie moze byc klauzul uniemozliwiajacych rozwiazanie
    umowy w chwili zmiany cen (punkt 20).

    Na moje pytanie, o powyzsza sprawe dostawca odpowiedzial: Przeciez nie
    zabraniamy zrywac umowy, zerwac mozesz zawsze tylko musisz zaplacic
    pozostale do konca umowy abonamenty.

    Mam wiec pytanie, czy taka umowa i takie wyjasnienie jest zgodne z prawem?

    Pozdrawiam
    Andrzej