  • Data: 2011-02-01 22:50:47
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji - dziwne zapisy
    Od: "Robert" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    mój pracodawca chce żebym podpisał klauzulę o zakazie konkurencji, jednak
    znajdują się w niej niepokojące mnie zapisy. Czy częstą praktyką coś takiego:

    "Pracownik w czasie zatrudnienia w XXX nie podejmie innego płatnego
    zatrudnienia oraz nie przyjmie zlecenia bez uprzedniej zgody XXX, wyrażonej
    pod nieważnością na piśmie."

    Brak tu wskazania, że chodzi o zatrudnienie w "branży", dalsze punkty mają
    jawnie zaznaczone, że dotyczą działań konkurencyjnych wobec profilu firmy,
    pierwszy jednak wydaje się być próbą nadmiernego kontrolowania tego co robi
    pracownik poza firma, hm...?

    Kolejny zapis to:

    "XXX jest uprawniony do zwolnienia Pracownika w każdym czasie z zakazu
    konkurencji. Od dnia zwolnienia pracownika z zakazu konkurencji XXX nie jest
    zobowiązany do wypłaty części odszkodowania proporcjonalnej do czasu
    pozostającego do zakończenia trwania zakazu konkurencji."

    Czy ma jakieś znaczenie, że pracuję u XXX od kilku lat, a taka umowa pojawia się
    dopiero teraz?

    Pozdrawiam.