  • 1. Data: 2009-04-28 14:16:24
    Temat: Umowa o dzieło a powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Moja dziewczyna podpisała umowę o dzieło w sprawie "wygłaszania cykli
    wykładów z języka angielskiego". Ma uczyć przedszkolaki anglika.

    Zaniepokoił mnie par 4 pkt 3 tej umowy, który mówi:
    "Do wynagrodzenia ustalonego w pkt. 12 wliczono także wynagrodzenie za
    powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych w trakcie trwania oraz po
    rozwiązaniu umowy, o którym mowa w par 9, stanowi 15% ustalonego
    wynagrodzenia "

    Par 9 pkt 2:
    "Wykonawca zobowiązuje się w trakcie współpracy z Zamawiającym, a także
    w okresie 2 lat od daty zakończenia umowy do nie organizowania kursów
    językowych na własną rzecz lub na rzecz innych podmiotów gospodarczych"

    Moje pytania:
    Może być zakaz konkurencji przy umowie o dzieło?
    Czy można zrobić tak, że 15% wynagrodzenia to spłata tego zakazu?
    Wydawało mi się że może być tylko tak, że po zakończeniu pracy oni płacą
    a ja się wstrzymuje od pracy.

  • 2. Data: 2009-04-28 14:21:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 16:16:24 +0200, PlaMa napisał(a):

> [...]
    > że 15% wynagrodzenia to spłata tego zakazu? Wydawało mi się że może być
    > tylko tak, że po zakończeniu pracy oni płacą a ja się wstrzymuje od

    Może, można, źle się wydawało.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-04-28 14:25:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Olgierd wrote:

    > Może, można, źle się wydawało.

    Zauważ, że umowa dotyczy "wygłaszania cykli wykładów", a potencjalny
    zakaz "organizacji kursów".

    M.

  • 4. Data: 2009-04-28 15:09:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Zauważ, że umowa dotyczy "wygłaszania cykli wykładów", a potencjalny
    > zakaz "organizacji kursów".

    No i? Jaki wniosek?

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-04-28 15:17:36
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 28, 5:09 pm, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > No i? Jaki wniosek?
    >
    > --
    > @2009 Johnson
    > Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu
    > brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

    Ze wyglaszac jej wolno :)

  • 6. Data: 2009-04-28 15:50:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Może być zakaz konkurencji przy umowie o dzieło?

    [OT], czy to CE Atut?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-04-28 16:57:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gt733s$3rn$1@inews.gazeta.pl PlaMa
    <m...@w...pl> pisze:

    > Moja dziewczyna podpisała umowę
    No, to po ptokach.
    Trzeba było pytać przed podpisaniem.

    > o dzieło w sprawie "wygłaszania cykli wykładów z języka angielskiego". Ma
    > uczyć przedszkolaki anglika.
    I to jest umowa o dzieło? IMO powinno być zlecenie.
    Umowa o dzieło to umowa rezultatu, umowa zlecenie to umowa starannego
    działania.

> [...]
    > okresie 2 lat od daty zakończenia umowy do nie organizowania kursów
    > językowych na własną rzecz lub na rzecz innych podmiotów gospodarczych"
    Co do istoty - bardzo dobrze skonstruowany podstęp: zakaz konkurencji
    właściwie za friko.
    Dobrze chociaż, że dotyczy tylko organizowania kursów, a nie realizowania
    wykładów. :)
    A kary za złamanie obstalowali sobie jakieś, czy sie w razie czego sądzić
    cywilnie będą?

    > Moje pytania:
    > Może być zakaz konkurencji przy umowie o dzieło?
    Tak, to umowa cywilna, można zawrzeć dość dowolne ustalenia (z wyjątkiem
    klauzul niedozwolonych, niezgodnych z prawem itp.).

    > Czy można zrobić tak, że 15% wynagrodzenia to spłata tego zakazu?
    Pewnie.

    > Wydawało mi się że może być tylko tak, że po zakończeniu pracy oni płacą a
    > ja się wstrzymuje od pracy.
    Wydawało ci się. To nie umowa na mocy KP.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2009-04-28 18:21:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PlaMa pisze:
    > Moja dziewczyna podpisała umowę o dzieło w sprawie "wygłaszania cykli
    > wykładów z języka angielskiego". Ma uczyć przedszkolaki anglika.

    Umową o dzieło? Umowa o dzieło to umowa rezultatu.

> [...]
    > powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych w trakcie trwania oraz po
    > rozwiązaniu umowy, o którym mowa w par 9, stanowi 15% ustalonego

    Ummm... Trwania? Rozwiązania? Umowy o dzieło? Zdecydowanie coś mi nie pasi.

> [...]
    >

    > Moje pytania:
    > Może być zakaz konkurencji przy umowie o dzieło?

    Niestety pod klauzulę niedozwoloną to chyba nie podpada, więc może być
    cokolwiek :(

    > Czy można zrobić tak, że 15% wynagrodzenia to spłata tego zakazu?
    > Wydawało mi się że może być tylko tak, że po zakończeniu pracy oni płacą
    > a ja się wstrzymuje od pracy.

    A'propos pracy - jak konkretnie wygląda ta umowa i jej wykonywanie?

    Bo może to zwyczajna umowa o pracę (tylko fałszywie zatytułowana w celu
    oszukania pracownika, ZUSu, fiskusa i NFZ) i można tym łobuzom świnię
    podłożyć poprzez sąd pracy.

  • 9. Data: 2009-04-28 18:34:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > I to jest umowa o dzieło? IMO powinno być zlecenie.
    > Umowa o dzieło to umowa rezultatu, umowa zlecenie to umowa starannego

    Nie. Umowa o dzieło. Przygotowanie i wygłoszenie wykładu. Dzieło jak
    nic. W umowie zapewne o uczeniu nie ma ani słowa.

  • 10. Data: 2009-04-29 05:55:04
    Od: BK <b...@g...com>

    On 28 Kwi, 20:21, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Umową o dzieło? Umowa o dzieło to umowa rezultatu.

    Wyklady sie zwykle prowadzi na umowe o dzielo, chociazby z uwagi na
    myk z dzielem autorskim i kosztami uzyskania dochodu.