  • 1. Data: 2006-07-17 20:22:07
    Temat: Umowa na czas okreslony/nieokreslony
    Od: Edek <edekwas@.op.pl>

    Wady i zalety w praktyce?
    Jakie roznice?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-17 20:37:39
    Temat: Re: Umowa na czas okreslony/nieokreslony
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e9grhd$i8g$6@news.onet.pl Edek <edekwas@.op.pl> pisze:

    > Wady i zalety w praktyce?
    Z czyjego punktu widzenia? Pracownika czy pracodawcy?
    Wobec braku umiejętności sensownego zadania pytania przyjmę, że z punktu
    widzenia pracownika.
    Odpowiedź brzmi: umowa na czas określony w porównaniu z umowa na czas
    nieokreślony nie daje pracownikowi praktycznie żadnych korzyści, niesie zaś
    za sobą szereg niedogodności.

    > Jakie roznice?
    Na gruncie prawnym wszystko znajduje się w kodeksie pracy.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-07-17 20:47:13
    Od: Edek <edekwas@.op.pl>

    Jotte napisał(a):
    > Odpowiedź brzmi: umowa na czas określony w porównaniu z umowa na czas
    > nieokreślony nie daje pracownikowi praktycznie żadnych korzyści, niesie
    > zaś za sobą szereg niedogodności.
    Jakich mianowicie?

  • 4. Data: 2006-07-17 21:03:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e9gt0f$ori$1@news.onet.pl Edek <edekwas@.op.pl> pisze:

    > Jakich mianowicie?
    Chodzi Ci o te wynikające z zapisów kodeksu pracy?

    Jotte

  • 5. Data: 2006-07-17 21:24:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Odpowiedź brzmi: umowa na czas określony w porównaniu z umowa na czas
    > nieokreślony nie daje pracownikowi praktycznie żadnych korzyści, niesie
    > zaś za sobą szereg niedogodności.

    Podstawowa korzyść jest taka, że na czas określony pracodawca
    chętniej zatrudni. Druga sprawa, że krótki okres wypowiedzenia też
    czasem może się przydać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 6. Data: 2006-07-17 22:04:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2006.07.17.21.24.37.218165@olgierd.wordpres
    s.com
    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Podstawowa korzyść jest taka, że na czas określony pracodawca
    > chętniej zatrudni.
    To zależy. Od okresu i od tego czego ten pracodawca chce.

    > Druga sprawa, że krótki okres wypowiedzenia też
    > czasem może się przydać.
    Ano.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-07-18 15:43:46
    Od: "Peter" <p...@o...pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Podstawowa korzyść jest taka, że na czas określony pracodawca
    > chętniej zatrudni. Druga sprawa, że krótki okres wypowiedzenia też
    > czasem może się przydać.

    Nie do konca.
    W przypadku podpisania umowy na 3 miesiace czy roku i umowy na czas
    nieokreslony, o ile to jest nasza powiedzmy pierwsza praca, to nie ma
    znaczenia.
    Obowiazuje przez pierwsze 2 lata okres miesiecznego wypowiedzenia z obu
    stron.
    Dla wiekszej liczby lata, nie wiem.

  • 8. Data: 2006-07-18 20:28:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Peter* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

> [...]
    > znaczenia.
    > Obowiazuje przez pierwsze 2 lata okres miesiecznego wypowiedzenia z obu

    Kodeksowo w przypadku umowy na czas określony okres wypowiedzenia wynosi
    14 dni. Natomiast w przypadku umów na czas nieokreślony:
    - 2 tygodnie jeśli pracujesz krócej niż 6 miesięcy,
    - miesiąc jeśli pracujesz co najmniej 6 miesięcy,
    - 3 miesiące jeśli pracujesz co najmniej 3 lata.
    Różnica jest dość oczywista.